Gå til innhold

Rock Band - Diskusjonstråd.


Plutoo

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har fått meg Rock Band til ps3, og vil i den sammenheng se om noen her spiller det... forøvrig er nicket på min am. konto "Plutoo71" om noen vil spille med meg.

 

Jeg bestillte Rock Band ifra www.videogamesplus.ca. ikke så gal pris på spillet, bare 169,99 CAD som tilsvarer omtrent 865 NOK, men frakta ble et he***te 239,99 CAD som blir 1220 NOK. Men jeg fikk da pakka i expressfart på bare 3 dager (til kr.sand). Bemerka at de skulle skrive "Gift" på pakka, så det ble ingen tull i tollen.

 

Nå har jeg lasta ned rubbel og bit av sanger på us ps-store, har nå ialt 126 sanger å velge imellom (111 om jeg velger easy) så gange det med fire instrumenter og igjen med fire vanskelighetsgrader, så blir det noen timer om jeg skulle "runne" spillet 100%.. hehe (og med tanke på at det fylles opp med nye sanger, så har man en del å gjøre) hehe

 

Har sett mange plasser om det at man ikke kan bruke GuitarHero III gitaren på Rock Band, og omvendt. Det er Harmonix som eier Rock Band, og Activision som eier Guitar Hero (kjøpt rettighetene av Harmonix), Harmonix mener gitarene bør være kompartible, og laget en patc. Activision vil ha penger av Harmonix, om de legger ut patchen, Harmonix vil ikke ut med pengene, så her sitter vi med to gitarer som ikke er kompartible om enannen.. hadde vært greit, for å bruke som bassgitar o.l

 

-så jeg har kikket på 3-parts utviklere og funnet denne gitaren som er påstått kompartibel med Rock Band og GuitarHero III.

 

http://www.nyko.com/nyko/products/?i=130

 

-kommer ut i April.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(@ Seph: du sa du flytta tråden, fant den ikke igjen her på felles, bare en stengt tråd på sonyforumet, så jeg tok klipp og lim, og laget den omigjen her, håper det gikk greit :))

 

og til det du spurte om:

Ja, har GH III og. På rock band er notene rektangulære, og Star point notene er i RB hvite rektangler, som man også her løfter gitaren for å utløse energy bar (dobbler poengene) nytt i RB er på slutten av mange av sangene får en "freestyle" solo (spill hva du vil) for å dra ekstrapoeng, men man må treffe et par noter helt på slutten for å sikre poengene. En ting til, og det er at man har tilgang til XMB (ps3's interface) i spillet. Dog ikke hele, men kan kontakte venner, sende invitasjoner og meldiger der. Og i dag kom det en update, hvor de har lagt inn Rock Band Store, så man kan kjøpe sanger ifra spillet.

 

men jeg er enig med deg at notene i GH III ser bedre ut. mens folkene ser penere (bedre grafisk) ut i Rock Band.

 

Gitaren i RB har 10 knapper. Fem ytterst og Fem innerst på halsen. de ytterst og de innerst virker akkurat på samme måte - altså to like sett, men de innerst på halsen er for å bruke evt. til soloer.. de er litt midre i størrelse, og det skal vistnok gå fortere med dem. pulloffs/hammer-on virker på samme måte som i GH III. (mener jeg)

 

Trommene i RB har 4 trommer, Rød, gul, blå og grønn, samt basstrommepedal (oransje) og et styrepanel til menyer. Men man kan styre menyene med trommene. rød = bakover i menyene, Gul = oppover i menyene, Blå = nedover og grønn = ok/bekrefte. i spillet blir det rød = hi-hat, gul = skarptromme, blå = dyp tromme (hva heter det?) og grønn = cymbal. på skjermen vises basstromme (oransje) som en full strek tvers over notekartet.

Endret av Plutoo
Lenke til kommentar

haha.. fant nettopp ut at det går an å legge inn forskjellig lyd inn på gitaren. altså, på den bryteren som det er meningen å velge pick-up (altså mikrofon på gitaren) så kan man velge imellom wah-wah, flanger, chours, echo eller none. tror ikke det har noe betydning for poengene at du bruker det aktivt, men kul effekt alikevel :D

Lenke til kommentar

Synge delen er nå så som så.. Singstar dunker RB lett her, for greia med den pitchen er bare ei pil som viser om stemmen din er over eller under der hvor den skal være i forhold til sangen.. - men en kul sak RB har, er i de stille partiene så blir mikrofonen en tamburin, og du må slå på tamb... eh, mikrofonen for å holde takta.. hehe

 

og en ting til, velger du å synge online, så kan de ikke høre stemmen din i andre enden..

 

eh.. enda en ting.. - singstar mikken virker i rb, men ikke motsatt..

Endret av Plutoo
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...