sablabra Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Jeg har lenge slitt med bare en 320 gb harddisk, men nå begynner jeg å bli lei av å slette og rydde opp så ofte... Den er nemlig fylt til randen. Uansett, nå trenger jeg en ny harddisk, og det ser ut som om 750 GB gir mest lagringskapasitet per krone. Samsung F1 750 GB pekte seg med en gang ut som en god kandidat, og også seagate 7200.11 750/1000 GB så interessant ut. Lavt støynivå og god ytelse er viktig, og en levetid på noe mer enn IBMs gode gamle modellserier. Noen som har noen innspill?
Simen1 Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Det er egentlig ikke noen nevneverdig forskjell på diskene ut over pris og kapasitet. Med ett unntak: WD sin green power (GP) serie er bare 5400 rpm. NB. Du bør sørge for jevnlig backup av tingene du lagrer. Å ha bare en disk er å gamble med innholdet.
sablabra Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Skrevet 20. mars 2008 Det er egentlig ikke noen nevneverdig forskjell på diskene ut over pris og kapasitet. Med ett unntak: WD sin green power (GP) serie er bare 5400 rpm. NB. Du bør sørge for jevnlig backup av tingene du lagrer. Å ha bare en disk er å gamble med innholdet. Ok, omtrent som jeg tenkte meg... Jeg har omtrent 15 mb med relativt viktige dokumenter, ellers er det ikke noe problem om jeg mister resten. Derfor holder en 128 mb minnepenn til det formålet Jeg tror jeg skal vente en uke eller to og se ann prisutviklingen. For en uke eller to siden kostet samsung F1 750 gb 868 kr, nå koster den 918 kr. Skulle likt å se 1 kr/GB, altså 750 kr for en 750 gb-disk.
Anv Skrevet 21. mars 2008 Skrevet 21. mars 2008 Seagate 7200.11 750GB er generellt et hestehode foran både WD og Samsung Link til THG Seagate er derimot ikke spesielt stille. Et annet alternativ kan være den nye WD6400AAKS som er sluppet men ikke tilgjengelig i norske webshops enda, den yter bedre enn alle ovennente. Ihht SPCR er den meget stille. Jeg skal selv bestille 4 av disse for raid, de skal da erstatte WD500 disker. Link til NewEgg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå