Gå til innhold

Wii eller playstation?


Anbefalte innlegg

Dette er noe vi har diskutert i klassen min og tenkte det kunne være interesant å se hva dere mente!

De fleste mener playstation er best men det syns jeg ærlig talt ikke, wii har jo alle funksjonene som playstation har, og visst playstation kommer med noe nytt kan jo nintendo bare slenge det ut en ny channel neste gang vi skal oppdatere systemet (altså neste gang vi skal kjøpe et nyere spill!)

Men hva syns DERE?

 

(hvordan kan jeg lage avstemning?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg Xbox, ettersom jeg liker spillene på Xbox best, men av de to så står PS3 definitvt sterkest. Har prøvd mange Wii spill som har fått strålende kritikk og synes de er forbaska dritkjedelige, mens playstation har et mye bredere spillutvalg med kulere spill som funker for folk over 12 år. :)

Lenke til kommentar
Selv har jeg Xbox, ettersom jeg liker spillene på Xbox best, men av de to så står PS3 definitvt sterkest. Har prøvd mange Wii spill som har fått strålende kritikk og synes de er forbaska dritkjedelige, mens playstation har et mye bredere spillutvalg med kulere spill som funker for folk over 12 år. :)

Men de spillene soms er kjedlige, hvis det er på grunn av at mann bare kan gjøre sånne "bevege seg" ting så går det jo ann å kjøpe wii classic remote?

Lenke til kommentar
Selv har jeg Xbox, ettersom jeg liker spillene på Xbox best, men av de to så står PS3 definitvt sterkest. Har prøvd mange Wii spill som har fått strålende kritikk og synes de er forbaska dritkjedelige, mens playstation har et mye bredere spillutvalg med kulere spill som funker for folk over 12 år. :)

Men de spillene soms er kjedlige, hvis det er på grunn av at mann bare kan gjøre sånne "bevege seg" ting så går det jo ann å kjøpe wii classic remote?

Har ikke noe med kontrollene å gjøre, det er selve spillene. Men dette er bare smak og behag selvfølgelig, selv føler jeg bare at jeg har vokst fra Nintendo og spillene appellerer ikke til meg lenger. Var f.eks stor fan av Zeldaspillene før i tiden, men Twilight Princess var bare gørr kjedelig. Playstation har bare et mye mer fristende spillutvalg, men jeg sier selvfølgelig ikke at Wii suger og jeg forstår at mange liker den. ;)

Lenke til kommentar

Vil ikke si at Wii har alle funksjonene en PS3 har, den har hverken next-gen maskinvare eller Blu-ray spiller. Spillene som virkelig er bra derimot, er mye bedre på Wii enn på PS3 i min mening. Sitter for tiden og spiller Super Smash Bros Brawl, og det må være et av de beste spillene jeg noengang har spilt. I hylla står også Super Mario Galaxy som er et helt fantastisk spill.

 

Argumentet med at Nintendo er for folk under 12 år er relativt sløvt med tanke på hvor latterlig mange som har spilt Melee og kommer til å spille Brawl i turneringer og konkurranser. Mottagelsen av SMG og Brawl i media snakker også for seg selv når det gjelder spill kvalitet.

 

Jeg kommer til å anskaffe meg en PS3 etterhvert, men for øyeblikket var Wii mye billigere og hadde flere spill jeg virkelig ville spille.

Lenke til kommentar

Jeg er da 20, men kan ikke si jeg vokser fra Nintendo på noen som helst måte. Etter min erfaring så er nintendo best på adventure spill, (det kan jo ha endret seg etter at rareware ble solgt) en sjanger jeg liker veldig godt.

 

Vil jeg ha skytespill kjøper jeg dem heller på pc. Samme med bilspill også, egentlig. Kan nesten si jeg har vokst fra need for speed og slikt dritt. Gleder meg stort til å spille wind waker igjen, og ikke minst etterfølgeren :D

 

For ikke å snakke om Brawl..

Lenke til kommentar
Selv har jeg Xbox, ettersom jeg liker spillene på Xbox best, men av de to så står PS3 definitvt sterkest. Har prøvd mange Wii spill som har fått strålende kritikk og synes de er forbaska dritkjedelige, mens playstation har et mye bredere spillutvalg med kulere spill som funker for folk over 12 år. :)

Men de spillene soms er kjedlige, hvis det er på grunn av at mann bare kan gjøre sånne "bevege seg" ting så går det jo ann å kjøpe wii classic remote?

Har ikke noe med kontrollene å gjøre, det er selve spillene. Men dette er bare smak og behag selvfølgelig, selv føler jeg bare at jeg har vokst fra Nintendo og spillene appellerer ikke til meg lenger. Var f.eks stor fan av Zeldaspillene før i tiden, men Twilight Princess var bare gørr kjedelig. Playstation har bare et mye mer fristende spillutvalg, men jeg sier selvfølgelig ikke at Wii suger og jeg forstår at mange liker den. ;)

Kaller du TP gørr kjedelig :wow: ?
Lenke til kommentar
Selv har jeg Xbox, ettersom jeg liker spillene på Xbox best, men av de to så står PS3 definitvt sterkest. Har prøvd mange Wii spill som har fått strålende kritikk og synes de er forbaska dritkjedelige, mens playstation har et mye bredere spillutvalg med kulere spill som funker for folk over 12 år. :)

Men de spillene soms er kjedlige, hvis det er på grunn av at mann bare kan gjøre sånne "bevege seg" ting så går det jo ann å kjøpe wii classic remote?

Har ikke noe med kontrollene å gjøre, det er selve spillene. Men dette er bare smak og behag selvfølgelig, selv føler jeg bare at jeg har vokst fra Nintendo og spillene appellerer ikke til meg lenger. Var f.eks stor fan av Zeldaspillene før i tiden, men Twilight Princess var bare gørr kjedelig. Playstation har bare et mye mer fristende spillutvalg, men jeg sier selvfølgelig ikke at Wii suger og jeg forstår at mange liker den. ;)

Kaller du TP gørr kjedelig :wow: ?

:ohmy:

Lenke til kommentar

Synes maskinene er vanskelige å sammenligne.

 

Liker man Nintendos serier er Wii et must og det eneste alternativ for dette. Det samme gjelder spill som fokuserer på Wiimote teknologien.

 

Skal man oppleve denne generasjonen spill forøvrig trenger man stort sett enn PS3 eller 360. Alternativt en topp PC.

 

Altså:

 

Liker man Nintendos ekslusiviteter kjøper man Wii som er eneste alternativ. Frister ikke dette styrer man unna. Vil man oppleve denne generasjon spill (typisk: GTA4, Resident Evil 5) kjøper man PS3, 360 eller topp PC.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...