pedervl Skrevet 19. mars 2008 Skrevet 19. mars 2008 (endret) En div har et bilde satt som bakgrunn med CSS. Når musa er over tekst i en meny, skal dette bakgrunnsbildet endres. Når musa er over knapp 1 skal bildet som er satt som bakgrunn i CSS vise. Når musa er over knapp 2 skal et annet bilde vise som bakgrunn. Når musa er over knapp 3 skal et annen bilde enn ved knapp 1 og 2 vise som bakgrunn. Jeg har spleiset sammen bildene som skal vise på knapp 2 og 3 slik at begge lastes når bildet lastes. Jeg ser helst at dette bildet lastes når siden lastes slik at folk slipper å vente på hover-effekten. Jeg har prøvd å ordne det selv men er ikke så flink. Håper noen tar seg tid til å hjelpe meg. -bronze Endret 20. mars 2008 av pedervl
Potetgullmann1 Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 vet bare hvordan det gjøres i flash dessverre
WiRRE Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 En div har et bilde satt som bakgrunn med CSS.Når musa er over tekst i en meny, skal dette bakgrunnsbildet endres. Når musa er over knapp 1 skal bildet som er satt som bakgrunn i CSS vise. Når musa er over knapp 2 skal et annet bilde vise som bakgrunn. Når musa er over knapp 3 skal et annen bilde enn ved knapp 1 og 2 vise som bakgrunn. Jeg har spleiset sammen bildene som skal vise på knapp 2 og 3 slik at begge lastes når bildet lastes. Jeg ser helst at dette bildet lastes når siden lastes slik at folk slipper å vente på hover-effekten. Jeg har prøvd å ordne det selv men er ikke så flink. Håper noen tar seg tid til å hjelpe meg. -bronze Definer div'en som bildet ligger inni med en id, og leg til hover funksjoner på div'ene som knappene ligger i, som endrer innerHTML på div'en med bildet i... altså: document.getElementByid('bildediv').innerHTML = "img src etc...... mekke en funksjon med dette, definere denne funskjsonen som hover på knappene... Er litt for å komme i gang.. kan lage masse gøy med javascript bare du skjønner document.getelementbyid funksjonen.. Bruker du prototype er det enda enkelere .. da skriver du bare $('bildediv')="img src etc mener jeg å huske....
pedervl Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Skrevet 20. mars 2008 Dette skulle altså være en bakgrunn, som jeg skrev. Det var derfor viktig at jeg brukte background: url(bilde) isteden for img. Jeg friska opp på gamle javascript-ferdigheter og løste problemet selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå