Gå til innhold

Jobber på to pc-er, synce filer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har to forskjellige pc-er jeg gjør skolearbeid på. En stasjoner (kjører XP) og en laptop (kjører Vista). Når jeg er hjemme så er begge koblet opp til samme nettverk, og det jeg ønsker er at disse skal synce. Slik at jeg alltid har nyeste versjoner av filene mine på begge pc-ene. Skjønner jo da at jeg må ha en database som kjører i bakgrunn, slik at jeg ikke overskriver nye filer med gamle. Er det noen programmer som kan gjøre dette? Greit å slippe å kopiere filer frem og tilbake!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ut til å fungere godt dette! Eneste problemet er at jeg ikke kan velge sync fra den stasjonære når endringene er gjort på den, da må jeg gå til laptoppen og velge sync derifra. Poenget er jo at det ikke skap spille noen rolle hvilken pc jeg syncer fra, er dette mulig?

Skrevet

Du snakker om skolearbeid. Har du sjekket med skolen din om de har noe lagring hos dem du kan bruke? Ved høyere utdanning får du ofte tilgang til et versjonskontrollsystem, da får du både backup og versjonskontroll.

Skrevet
Går på videregående, så tviler på det du. Er kun it's learning, og det har ingen slike funksjoner.

Kan ihvertfall være verdt å spørre dem.

Skrevet (endret)

Foldershare funker fint for meg til akkurat samme formål. Er i beta men har ikke hatt problemer med det. Funker til mac også hvis det skulle være aktuelt.

Det synker alltid opp nyeste vesjon uansett hvor den ligger.

https://www.foldershare.com/

Endret av DrTray

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...