Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes E220 CDI eller E270 CDI 2004->


Anbefalte innlegg

Hei forumet!

Livet er for kort til å kjøre Toyota - vurderer derfor å anskaffe meg en av de i overskriften nevnte modeller. Tenker i prisklassen 400 K +/- med automat/tiptronic.

 

Er det noen som har erfaringer med disse, både positive og negative. Gjelder både i forhold til bilen og evt ekstrautstyr.

 

Har hørt om rustproblemer, men det er vel på eldre modeller enn jeg har tenkt.

 

Er vel en del tyskimporterte - noe en bør være spesielt en bør være ops på her?

Kan en feks stole på oppgitt kilometerstand, vil store avvik her avsløres av en tilstandsrapport?

 

Hvordan er disse modellene på vinterføre? Bør en forhandle seg frem til nye vinterdekk? Er det generelt mulig å prute på slike biler, og evt hvor mye?

 

Håper på alle slags tilbakemeldinger, på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei forumet!

Livet er for kort til å kjøre Toyota - vurderer derfor å anskaffe meg en av de i overskriften nevnte modeller. Tenker i prisklassen 400 K +/- med automat/tiptronic.

 

Er det noen som har erfaringer med disse, både positive og negative. Gjelder både i forhold til bilen og evt ekstrautstyr.

 

Har hørt om rustproblemer, men det er vel på eldre modeller enn jeg har tenkt.

 

Er vel en del tyskimporterte - noe en bør være spesielt en bør være ops på her?

Kan en feks stole på oppgitt kilometerstand, vil store avvik her avsløres av en tilstandsrapport?

 

Hvordan er disse modellene på vinterføre? Bør en forhandle seg frem til nye vinterdekk? Er det generelt mulig å prute på slike biler, og evt hvor mye?

 

Håper på alle slags tilbakemeldinger, på forhånd takk.

 

 

glemte et par spørmål: Er det fabrikkmontert dieselpartikkelfilter på nevnte modeller?

Ser også at noen av bilene leveres med luftfjæring - er dette å foretrekke fremfor vanlig? hva er evt fordelen og ulempene med luft - kjøreegenskaper, vedlikeholdskostnader etc.

 

Fortsetter å håpe på svar.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har hørt er sedanen litt lei på vinteren. Mens stasjonvogna er strålende.

Stasjonsvogna er som regel lettere å få solgt også, hvis du tenker på å en gang selge bilen.

 

Jeg har bare kjørt den med vanlig fjæring, og komforten er absolutt god nok. Kjørte den 10mil uten å merke det nesten en gang. Luftfjæring gir jo større vedlikeholdskostnader.

 

Ellers er det en utrolig fin bil, med et klassisk, elegant utseende. Mye bil for pengene også.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg har hørt er sedanen litt lei på vinteren. Mens stasjonvogna er strålende.

Stasjonsvogna er som regel lettere å få solgt også, hvis du tenker på å en gang selge bilen.

 

Jeg har bare kjørt den med vanlig fjæring, og komforten er absolutt god nok. Kjørte den 10mil uten å merke det nesten en gang. Luftfjæring gir jo større vedlikeholdskostnader.

 

Ellers er det en utrolig fin bil, med et klassisk, elegant utseende. Mye bil for pengene også.

 

 

takk for tilbakemeldingen - tar gjerne mot flere fra andre med erfaringer, good or bad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...