HenningVBruker Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Hei. Sliter med for mange former. Jeg vil ha alt på en form. Jeg har laget en form som er hovedformen i mitt program, men for å samle inn informasjon har jeg laget knapper for dette. Eks. En knapp for eierinfo, trykkes denne poper det opp en form for eierinfo opp, her kan man skrive inn all info om eier, og slik forsetter det med flere knapper for forskjelig info. Dette blir rotete og lite brukervenlig. Hvordan kan jeg samle dette på min hovedform som jeg har delt opp i 3 deler. 1 del for video, 1 del for observasjonere og 1 del for info. Slik jeg ser det for meg er at jeg har en ramme som formen dukker opp i eller lignende. Det vil si at uansett vilken knapp jeg trykker på så kommer de forskjelige formene opp i samme ramme. Håper dere forstår hva jeg er ute etter. Hilsen henning
GeirGrusom Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Vel, du kan få forms til å vises i andre kontroller ved å sette TopLevel = false og deretter legge til formen i container controllen sin controls egenskap. f.eks. Public Sub AddNewVideoForm() Dim new_form As New VideoForm() new_form.TopLevel = False video_panel.Controls.Add(new_form) End Sub
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå