Gå til innhold

Hjelp til valg av høyttalere i prisklassen 4-5000kr


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen , jeg er på jakt etter høyttalere i prisklassen fra 4-5000k , men kan strekke meg til 6000k max. Har forsterkeren Harman Kardon AVR 235. Høyttalerene skal brukes til film og jeg forventer at de skal spille pent/fint. Er på jakt etter kun fronthøyttalere ikke center,aktiv sub og sånt. Har sett på DALI Concept 6 og Klipsch RF-10. Noen som har erfaringer med noen av dem? Eller kan komme med andre innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rommet er jeg litt usikker på hvor mange kvadrat , men kan sjekke i morgen. Jeg er den kresne typen som vil ha høyttalere som er fine å se på , liker veldig godt designe på klipsch og Dali concept 6-

Har fullt cv annleg (3 par cv 215) , men vil helst ikke bruke dette til film synes det blir overkill. Ellers har Dantax P-2500 og Proson Twin 2010 disse bare står her å somler støv. :whistle: Jeg kom på at jeg har 2 stk Sony Xplode 15 tommere også i hver sin kasse + aktiv subforsterker.

 

Tenkte da dette oppsetet :

Har allerede koblet opp Sony Xplodene til aktiv subforsteren som videre er koblet til H/K gjennom preout.

Jeg tenkte på å bruke Dantax P-2500 som bakhøyttalere.

Så var det fronthøyttalere jeg er på jakt etter da er veldig usikker.

Har hørt mye gode erfaringer med Klipsch. Men designe på Concept 6 liker jeg også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Mulig det lønner seg å spare opp til Klipsch RF-82.

Å sammenligne CV med Klipsch er jeg ikke helt enig i. Klipsch spiller mye mer dynamisk og har en bass som er langt med presis. Men forskjellen er heller ikke så stor som å gå fra CW til B&W.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hørt masse gode erfaringer fra avforum ang Klipsch. En jeg kjenner har hørt lyden i RF82 og i Proson 215. Han sier da at det er mer trøkk i prosonene. :dontgetit: Greit nok at Klipsch er litt overpriset. :innocent: Men at det er mer trøkk i Proson 215 og disse RF82 har høyere nypris. :whistle: Akkurat som jeg vil ha Proson 215 istedenfor Klipsch da. Han sier det er lite trøkk i Klipsch og bare rennende fin lyd. Men jeg vil jo ha noe som trøkker litt ekstra i tilleg. :new_woot:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Klipsch trøkker godt hvis du har et effektforsterker (ikke receiver) som klarer å drive dem skikkelig. Å kjøpe Klipsch for å så eventuelt spare til en aktiv subwoofer høres for meg veldig smart ut.

Lenke til kommentar

Har tenkt , men er forsatt ikke helt sikker har tenkt litt på salg av Dali Concept 6 og Dali Concept 8. Men er ikke helt sikker på om dette er noe bra kjøp? Hva sier folket om de? Lurte også på om det behøves noe effektforsterker/effektforsterkere til disse? Har en Harman Kardon AVR 235 reciever. Rommet dette skal brukes i er på ca 20 kvadrat.

Endret av stonecold
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Dali Concept 8 høres bra ut. Den er ganske grei å drive (men jo mer du mater den med, jo mer får du). Receiveren din vil klare å drive disse høyttalerene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...