[email protected] Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 (endret) Jeg kjøpte meg en ny laptop i går, en packard Bell easynote et eller annet. Den ble kjøpt for 6000 raske på elkjøp, og skulle være helt OK, ikke noe super, og ikke bare søppel. Da jeg startet opp måtte jeg innstallere operativsystem, og registrere PC-en. Nå popper det opp en beskjed om at PC-en registrert HVER GANG jeg logger på. Som om ikke det var nok, brukte PC-en i går 7-8minutter på å slå seg av. Den måtte oppdatere innstillinger. I dag, når jeg slo den på brukte den rundt 5minuter før jeg kunne bruke den. Nok en gang skulle den oppdatere. Ramen er bare 1024mb, men det er litt rart at PC-en bruker så lang tid allerede. Noen som kan hjelpe med å fortelle hvorfor dette skjer, evt. hva jeg kan gjøre for å fjerne det. Endret 16. mars 2008 av Maggis
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Noen som kan hjelpe med å fortelle hvorfor dette skjer, evt. hva jeg kan gjøre for å fjerne det. Hva med brukerstøtte eller butikken?
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Mulig det er mange "søppel-programmer" ferdig installert på PC-en din. Hvis det fulgte med en re-installasjons CD kan det muligens lønne seg og re-installere absolutt alt. Dvs. formatering.
Gjest Slettet-UUbruw Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Hvis maskinen har instalert nye oppdateringer kan det ta flere minutter og slå den av og på. Dette er helt normalt.
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Så dette skjer absolutt hver gang PC-en slår seg av? Har du noen gang slått den av på vanlig vis, uten at den oppdaterer?
[email protected] Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Skrevet 16. mars 2008 Så dette skjer absolutt hver gang PC-en slår seg av? Har du noen gang slått den av på vanlig vis, uten at den oppdaterer? Jeg har kun slått den av og på EN gang. Så det kan være det. Men det forklarer ikke hvorfor den packard bell registrerings driten hopper opp.
KongeOdin Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Vent med å klage til alle oppdateringer er gjort og sjekk maskinen med en benchmark eller noe for å se om alt virker som det skal. Antivirus programmer tar også gjerne mye ressurser, men det er jo nødvendig å bruke. Dersom jeg skal bruke maskinen til tunge og krevende oppgaver som f.eks. spill slår jeg alltid av antivirus programmet mitt.
Brede_Skapstroppen Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 la den gjøre seg ferdig med all nedlasting og oppdatering ja. Du skal se at dett egår seg til ganske kjapt såfremt du ikke er alt for utålmodig. Dersom du har Vista så er det jo en del oppdateringer som er kommet, spesielt dersom disken er gammel. Service Pack 1 blant annet er vel på noe slikt som 200 mb......slikt tar tid
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Vel. Det er ikke annet å vente når man handler på Elkjøp. Stygt å si det, men man handler ikke data hos en foretning som er flink til å selge kjøleskap og vaskemaskiner... Kunnskap er dyrt og nå vet du prisen.... Du får en helt ok HP bærbar med core 2 dual hos komplett for mindre penger. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340275 Elkjop tar tilbake rasket du har kjøpt da du ikke er fornøyd innenfor 30 dager. Ikke noe å vente på, men få byttet ASAP.
Spirre Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 det stemmer at en ny laptop som ikke er fullført installasjon på vil være veldig treig de første gangene du slår den av og på, fordi den trenger å installere og oppdatere seg. dersom det er vista den bruker så er det enda tregere fordi det bruker mer ressurser og oppdaterer seg både under oppstart og avsluttning. jeg har nemlig opplevd dette nesten daglig på jobben de siste ukene fordi vi selger en haug billig laptoper om dagen.
Tydeus Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Vel. Det er ikke annet å vente når man handler på Elkjøp.Stygt å si det, men man handler ikke data hos en foretning som er flink til å selge kjøleskap og vaskemaskiner... Kunnskap er dyrt og nå vet du prisen.... Du får en helt ok HP bærbar med core 2 dual hos komplett for mindre penger. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340275 Elkjop tar tilbake rasket du har kjøpt da du ikke er fornøyd innenfor 30 dager. Ikke noe å vente på, men få byttet ASAP. Kan ikke si meg annet enn enig. Gi PC-en tilbake til elkjøp og kjøp ny på nettet
Complexity Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Mamma kjøpte for 2 år siden en packard Bell easynote. Den er vel en del dårligere enn din (512mb ram, 60gb hdd osv) Men den har også alltid vært uhorvelig treeg! Helt siden hun fikk den så har den vært vanvittig treg i oppstarten. Jeg har slettet alle drittprogrammene som var på den, samt defragmentert registeret å masse slikt for å prøve å få den til å starte raskere, men til ingen nytte. skolepc'en min som har omtrent akkurat samme specs (hp compaq nx9000) er MYE raskere til alt. Kan ha noe med at bell'n kjører OEM home, å at skolemaskina mi kjører xp pro, men skulle da ikke ha så grusomt mye å si. tror Packard bell sin Easynote serie rett å slett er trege datamaskiner. Batteriet døde foresten etter 2 måneders bruk, vet ikke om batteriene i dagens packard bell er bedre, men pass på
Complexity Skrevet 16. mars 2008 Skrevet 16. mars 2008 Men du formaterte den aldri? Gamla sin? nej formaterte den aldri, men har kjørt recovery en gang for en stund siden, hjalp ikke Formeterer den ikke av den enkle grunn at mamma er fornøyd med den bare hun får lese avisa på nette en gang om dagen, er bare jeg som irriterer meg over at den er så treg
[email protected] Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Skrevet 20. mars 2008 Nå ser det ut som den har fått oppdatert seg ferdig!^^ Men det dukker ofte opp et par rare problemer. Det er fortsatt denne boksen med link til packardbell.no, om at de er glade for at jeg registrerte meg. Det rare nå, er at internett explorer er driiitreg, imens Firefox, kjører som et lyn. Og kan noen fortelle hvordan jeg fjerner de miniprogrammene på høyreside?
Trøtt Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Kjør MSCONFIG og ta bort noe av det som ser "kjedelig" ut under oppstart
[email protected] Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Skrevet 20. mars 2008 Vel. Det er ikke annet å vente når man handler på Elkjøp.Stygt å si det, men man handler ikke data hos en foretning som er flink til å selge kjøleskap og vaskemaskiner... Kunnskap er dyrt og nå vet du prisen.... Du får en helt ok HP bærbar med core 2 dual hos komplett for mindre penger. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340275 Elkjop tar tilbake rasket du har kjøpt da du ikke er fornøyd innenfor 30 dager. Ikke noe å vente på, men få byttet ASAP. Men om jeg utvider med mer RAM, vil ikke PC-en bli raskere da?
texaco Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Kan hende maskinen ikke er kraftig nok til å kjøre vista (hvis det er dette du har). Du kan kontakte butikken og spørre om du kan bytte vista mot xp. Noe du også kan gjøre er å slå av fancysmancy ting (windows vil se ut som windows2000 men vil kjøre ekstremt mye raskere). Som folk har påpekt så ble det sluppet en ganske stor oppdatering til Vista denne uka, det kan være dette som gjør at det tar lang tid å slå av og på. "mini" programmene som du kaller det kan slås av ved å velge "sideshow" nederst ved klokka. En annen ting er at Vista tilrettelegger programhåndtering etter hvordan du bruker pcen, så etterhvert som Vista har lært at du f.eks bruker internet explorer mye vil den klargjøre og "preloade" det før du trenger det. En fersk vista maskin kan faktisk ikke sammenlignes med en Vista maskin som har hatt en ukes brukstid.
[email protected] Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Skrevet 20. mars 2008 Kan hende maskinen ikke er kraftig nok til å kjøre vista (hvis det er dette du har). Du kan kontakte butikken og spørre om du kan bytte vista mot xp. Noe du også kan gjøre er å slå av fancysmancy ting (windows vil se ut som windows2000 men vil kjøre ekstremt mye raskere). Som folk har påpekt så ble det sluppet en ganske stor oppdatering til Vista denne uka, det kan være dette som gjør at det tar lang tid å slå av og på. "mini" programmene som du kaller det kan slås av ved å velge "sideshow" nederst ved klokka. En annen ting er at Vista tilrettelegger programhåndtering etter hvordan du bruker pcen, så etterhvert som Vista har lært at du f.eks bruker internet explorer mye vil den klargjøre og "preloade" det før du trenger det. En fersk vista maskin kan faktisk ikke sammenlignes med en Vista maskin som har hatt en ukes brukstid. Så du anbefaler meg å prøve den ut en liten stund, og så evaluere litt? Godt innlegg btw!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå