Gå til innhold

momms reklamenen til kiwi må da være sterkt misvisenede


Anbefalte innlegg

problemet er at de lurer kundene til å tro at de er billigere . det må de da tape på i lengden.

 

nå er det nok flere som gjør det samme .

selv om de gjør det uten at det er ulovlig så er det moralsk sett ikke bra

 

så har man Telenor som nærmest forlanger at kunden skal tro at de er mye billigere en de andre teleoperatøren

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det ikke bare det at de skal virke billigere enn konkurentene som gjør at de markedsfører seg på denne måten. Jeg vil anta at en like stor grunn til at dem gjør det er å markedsføre seg som en positiv bedrift som en bryr seg om miljøet og samfunnet rundt seg.

 

Når det gjelder prisene til Kiwi har jeg inntrykk av at Kiwi sine grønnsaker har bedre kvalitet enn mange av de andre butikkene. Kiwi går jo rundt i hyllene sine og kaster det som ikke er godt nok, og det gjør jo at ting blir litt dyrere. Selv om det sikkert ikke er slik over alt, er i hvert fall Kiwibutikken der jeg kommer fra langt bedre på frukt og grønt enn mange av de andre butikkene i området.

 

Redigert: Er ikke MVA-avgiften på mat 11 %? Mener å huske at de økte MVA generelt fra 24 til 25 % og senket matmomsen fra 12 til 11 % en gang for mange år siden.

 

Redigert 2: Må ha husket feil. Den er fortiden på 14 %.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
husk at mange bruker miljø og klima som ren propaganda for reklamens skyld.

jeg kan jo ikke påstå at Kiwi gjør det men man børe være obs på det.

 

jeg har det inntrykket at kiwi er mye dyrere en de andre butikkene , da kan det ikke bare være kvaliteten man betaler for

 

Kiwi er blant Norges billigste dagligvareforretinger, noe som gjenspeiles i denne testen: Klikk her

Lenke til kommentar
husk at mange bruker miljø og klima som ren propaganda for reklamens skyld.

jeg kan jo ikke påstå at Kiwi gjør det men man børe være obs på det.

 

jeg har det inntrykket at kiwi er mye dyrere en de andre butikkene , da kan det ikke bare være kvaliteten man betaler for

 

Kiwi er blant Norges billigste dagligvareforretinger, noe som gjenspeiles i denne testen: Klikk her

 

vel, fortsatt dyrere en Rema.

av komtarene der var det også noen som tvildte på hvor seriøs denne undersøkelsen var

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

 

Kiwi er blant Norges billigste dagligvareforretinger, noe som gjenspeiles i denne testen: Klikk her

 

vel, fortsatt dyrere en Rema.

av koneterene der så var det også noen som tvildte på hvor seriøs denne undersøkelsen var

 

Men fortsatt billigere enn Rimi, Bunnpris, Coop, Meny, Spar, Ica og Joker. I tillegg er det snakk om basisvarer i testen, prisene på disse gjenspeiler ofte butikkens prisnivå generelt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

gjorde de det for å tjene mere penger ( billigere slik at flere handlet ) eller var det for å få oss til å spisse mere av det ?

når de andre butikkene fulgte etter så kan de umulig ha tjent så mye på det stuntet.

 

i kveld kom det noe på nyheten om at butikken ber om hjelp av staten for å få dekke dette stuntet

 

da kan butikkene ikke ha tjent så mue på det , eller er det også bare lureri for å få inn mer penger til butikkene

 

 

hvordan kan de ha tap på det når det er solgt dobbelt så mye frukt og grønt etter denne kampanjen startet ?

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Tror det står i markedsføringsloven at det ikke er lov til å ha konstant salg på alt mulig rart. Dvs, hvis du skal reklamere med at du har noe på tilbud må prisen faktisk ha blitt redusert. Kan noen bekrefte dette?

 

Hvis dette stemmer blir spårsmålet om Kiwi faktisk reduserte prisene eller om de bare satte på en kunstig høy førpris. Kanskje noe for noen å undersøke og skrive en artikkel om i en avis.

 

Jeg lot merke til at en kurv med Jordbær kostet 19,90 med førpris ca 22,40 (husker ikke helt nøyaktige tall). Hvor ofte har noen sett kurver med jordbær til førprisen, 22,40?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Handler all frukt og grønsaker hos Kiwi. Ikke på grunn av pris, men på grunn av kvalitet. Noen ganger handlet jeg hos Rema, men det viser seg at varene ikke holder veldig lenge, samt at druer og plommer som ligger i boks er råtne i bunn (gjelder også bær).

 

På Kiwi kommer Bama nesten hver morgen og skifter varer. Dette vet jeg pga. jeg bor rett på siden av Kiwi og hilser på ansatte og transportører som kommer hver morgen når jeg lufter bikkja. Har også en Rema butikk i nabolaget, men her er det ikke så mye aktivitet. Rema selger gamle varer……..

Lenke til kommentar

Ja, der er jeg enig. Kvalitetet er nok bedre. Noe av grunnen til dette er vel alle garantiene Kiwi har. Dog er det jeg kjøper av (frukt og) grønt veldig bra på Rema i 95% av tilfellene. Det vil si mest salat og slikt. Dog tviler jeg ikke på at Rema selger mye gammelt og dårlig til tider av andre varer. Har selv sett en del av det så jeg sjekker hva jeg kjøper.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...