Gå til innhold

Xbox Live er ein OND OND tjeneste


vifteovn

Anbefalte innlegg

Det er ikkje ein kjeft som lese EULA, og ja, det er nok vår feil. Men eg har då vel lov å komma og kritisera noko eg synes er heilt hol i hove, sjølv om eg var dum nok til å akseptera det første gangen.

 

Du kan ikkje koma her og påstå at dette er ein "lett" metode iforhold til andre tenester. Nå er det jo lettare å melda seg ut av facebook til og med! Trykk på ein knapp, ferdig.

 

Kvifor må EG, som betalte for heile tenesta vera den som må godkjenna at eg VIL melda meg ut. Såklart vil eg ut når eg seie at eg vil ut. Eg vil ikkje ha Microsoft si godkjenning på noko eg veit at eg vil sjølv!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For øvrig kjekt å sjå fleire nyttar seg av NORSK (les: nynorsk) på forumet. :-)

 

Nei det er jævla irriterende. :p

 

Anyway. Ja det er ikke enkelt å si opp xbox live men det er greit at de trenger kortnummer for å gjøre det. Da slipper man at folk ringer og sier opp andres kontoer.

Endret av shaker
Lenke til kommentar
Ein vannvittig bra teneste. Berre bra at folk må ringe inn og bekrefte eventuelle endringar dei vil gjere på abbonemanget sitt.

 

Tjenesten er fin den, men at du alvorlig kan sitte der å mene at det er bra at folk må ringe inn for å gjøre endringer finner jeg ganske utrolig. :roll:

Lenke til kommentar

Vil jeg betale 50kr mnd for å få lov til å sende ingame messages som jeg aldri vil benytte meg av? nei.

 

Vil jeg betale 50kr mnd for å få lov til å betale for ikoner og bakgrunner som er gratis alle andre steder? nei.

 

Vil jeg betale 50kr mnd for å få 3 dårlige demoer ekstra i året? nei.

 

Vil jeg betale 50kr mnd i støtte til et selskap som tvinger utviklere til å ta seg betalt for dlc, selv om utviklerne egentlig vil gi bort dlc'en gratis? nei.

 

Vil jeg betale 50kr mnd for en tjeneste som i det siste har vært mer ustabil enn steam og psn som er gratis? nei.

 

Bør MS inse at de snart bør gjøre xbox live gratis? JA!

 

Og hadde det vært gratis, så hadde det ikke vært så stress å vente til mandag for å melde seg ut heller :)

Lenke til kommentar
Bør MS inse at de snart bør gjøre xbox live gratis? JA!

 

Hvorfor skulle de gjøre det nå? La oss si at det er 5 millioner betalende Live! brukere, noe som kanskje er et konservativt estimat. Det betyr 250 millioner dollar i året i inntekter. Hvorfor skulle de gi fra seg det så lenge det er nok folk som synes Live! er verdt å betale for?

 

Personlig er jeg strålende fornøyd med Live!. Demoer, trailere, og arcade spill kommer jevnlig slik det bør. Themes og gamerpics burde vært gratis, men jeg har null interesse for det så det bryr meg ikke så mye.

 

At de tvinger selskap til å ta betalt for DLC er vel ikke helt sant. De spillene der de er utgiver (Gears og Halo) har de bestemt seg for å ta betalt for DLC, men det er jo en rett utgiveren bør ha. Ellers er det selskap som har gitt bort DLC gratis, blant annet skal Burnout Paradise få gratis DLC. Ting er ikke så svart-hvitt som du vil ha det til.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Ellers er det selskap som har gitt bort DLC gratis, blant annet skal Burnout Paradise få gratis DLC. Ting er ikke så svart-hvitt som du vil ha det til.

 

Criterion vil at Burnout Paradise skal ha gratis DLC, det er vel ikke avgjort om det blir det ennå?

 

Hvorfor skulle de gjøre det nå? La oss si at det er 5 millioner betalende Live! brukere, noe som kanskje er et konservativt estimat. Det betyr 250 millioner dollar i året i inntekter. Hvorfor skulle de gi fra seg det så lenge det er nok folk som synes Live! er verdt å betale for?

 

Fordi xbox live ikke lenger er så overlegent som det var. Det er kommet gode konkurrenter både pc og konsoll. Xbox live er en god tjeneste, men de små fordelene den har over psn (som stadig minker) begynner å bli lite å betale 50kr mnd for.

På pc siden er det enda verre da steam tilbyr en minst like god tjeneste gratis.

 

På et tidspunkt kan til og med et stort firma som microsoft innse at god service mot kundene er viktigere enn å dra inn 1$ for fire ikoner.

Lenke til kommentar
Ellers er det selskap som har gitt bort DLC gratis, blant annet skal Burnout Paradise få gratis DLC. Ting er ikke så svart-hvitt som du vil ha det til.

 

Criterion vil at Burnout Paradise skal ha gratis DLC, det er vel ikke avgjort om det blir det ennå?

 

Hvorfor skulle de gjøre det nå? La oss si at det er 5 millioner betalende Live! brukere, noe som kanskje er et konservativt estimat. Det betyr 250 millioner dollar i året i inntekter. Hvorfor skulle de gi fra seg det så lenge det er nok folk som synes Live! er verdt å betale for?

 

Fordi xbox live ikke lenger er så overlegent som det var. Det er kommet gode konkurrenter både pc og konsoll. Xbox live er en god tjeneste, men de små fordelene den har over psn (som stadig minker) begynner å bli lite å betale 50kr mnd for.

På pc siden er det enda verre da steam tilbyr en minst like god tjeneste gratis.

 

På et tidspunkt kan til og med et stort firma som microsoft innse at god service mot kundene er viktigere enn å dra inn 1$ for fire ikoner.

 

Microsoft's mål, i likhet med Sony og Nintendo, er å tjene penger. De har forskjellige måter å gjøre det på, men målet er det samme. Så lenge Xbox Live! vokser og de tjener penger på den tjenesten vil de ikke forandre foretningsmodellen deres. Det ville ha vært merkelig. At Steam er bedre ser jeg ikke på som veldig relevant. Jeg tror det er helt andre ting enn online tjenesten som gjør at folk velger konsoll fremfor PC. PSN er muligens bra, men det mangler fortsatt et par av de funksjonene som er viktigst for meg når jeg spiller online. Live er integrert i Xbox360 opplevelsen på en måte som PSN foreløpig ikke klarer å matche etter min mening.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Det er ikkje ein kjeft som lese EULA
Eg gjer. Spesielt når eg for to sekund sidan har tasta inn VISA kortnr m.m. Kansje dei andre 'kjeftane' burde gjere det same?

 

Dog, skal seiast at eg ikkje les EULA når eg f.eks installerar ein kva som helst app. Men når eg må oppgi personleg informasjon, vil eg ha ei formeining om kva dei gjer med informasjone og korleis denne informasjonen blir brukt.

 

Du kan ikkje koma her og påstå at dette er ein "lett" metode iforhold til andre tenester. Nå er det jo lettare å melda seg ut av facebook til og med! Trykk på ein knapp, ferdig.
Satt opp imot andre tenester kan den væra tung, jau. Men eg har ingen problem med å plukka opp telefonen og seie kva eg heiter, og sei at eg vil stenge denne tenesta. Mykje som er vanskeleg satt opp imot andre lette ting. Eg syns det er vanskelegare og lage middag sjølv enn å be sambuaren min ha den klar til meg når eg kjem frå jobb.

 

Kvifor må EG, som betalte for heile tenesta vera den som må godkjenna at eg VIL melda meg ut. Såklart vil eg ut når eg seie at eg vil ut. Eg vil ikkje ha Microsoft si godkjenning på noko eg veit at eg vil sjølv!
La meg stoppa deg der. Jo, fordi at dette står svart på kvitt i EULAen - at dersom du godtek denne avtala, må det gjerast slik. Microsoft treng ikkje godkjenna noko som helst. Dei har berre spesifisert på kva måte ein kan seie opp tenesta. Så difor må DU.

 

Dersom du har besøk av ein ven, og denne personen trykker på cancel my subscription. Hadde du ikkje vore sinna på Microsoft på grunn av at dei hadde ein sånn idiotisk knapp?

 

Eg seier det igjen. Du møter deg sjølv i døra her.

Tjenesten er fin den, men at du alvorlig kan sitte der å mene at det er bra at folk må ringe inn for å gjøre endringer finner jeg ganske utrolig. :roll:
Du finn det utruleg? Fordi at? Kor mykje endringar gjer du på ein xbox live konto? Gamertag fiksar du sjølv. Same med mottoet. Hei, til og med avatar fiksar du sjølv.

Eg sett utruleg pris på at Microsoft gjer jobben skikkelig når det kjem til VISA kort stuff. Ein kan tenkje seg at VISA følger akkurat godt nok med på korleis informasjonen deira blir behandla frå si side.

Endret av Gaz West
Lenke til kommentar
Tjenesten er fin den, men at du alvorlig kan sitte der å mene at det er bra at folk må ringe inn for å gjøre endringer finner jeg ganske utrolig. :roll:
Du finn det utruleg? Fordi at? Kor mykje endringar gjer du på ein xbox live konto? Gamertag fiksar du sjølv. Same med mottoet. Hei, til og med avatar fiksar du sjølv.

Eg sett utruleg pris på at Microsoft gjer jobben skikkelig når det kjem til VISA kort stuff. Ein kan tenkje seg at VISA følger akkurat godt nok med på korleis informasjonen deira blir behandla frå si side.

Jeg finner det utrolig fordi dette kun er en unødvendig tungvindt løsning for brukeren. I tillegg så har man økt sannsynligheten for feil betraktelig siden informasjonen nå skal overføres muntlig mellom 2 personer som ikke nødvendigvis snakker samme språk.

Det kan definitivt ikke ha noe med sikkerhet å gjøre. Man kan bruke så mye penger man vil online på xbox live, men å stoppe å bruke penger skal sette igang en rekke sikkerhetstiltak? Nei, hva som er bedre med dette skjønner jeg rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
-snip-

 

Dersom du har besøk av ein ven, og denne personen trykker på cancel my subscription. Hadde du ikkje vore sinna på Microsoft på grunn av at dei hadde ein sånn idiotisk knapp?

 

Sjølv Microsoft hadde vel klart å lagt til ein funksjon som spør etter passordet ditt el. liknande når denne "idiotiske" knappen hadde blitt trykt ? Treng ikkje gjere alt vanskeleg.

Endret av Zepp2k7
Lenke til kommentar

Om XBL blir gratis, må det finansieres av reklame. Da betaler jeg heller det lille det koster. PSN kommer til å ta seg kraftig opp når HOME kommer. For å vedlikeholde det må pengene komme fra ert sted. Jeg nekter å tro at Sony vil ta den utgiften. Det betyr sponsing iform av reklame.

 

Her kan du lese om et besøk hos Xbox Live. At Sony skal klare å gjøre alt dette gratis i fremtiden overgår meg.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
Dersom du har besøk av ein ven, og denne personen trykker på cancel my subscription. Hadde du ikkje vore sinna på Microsoft på grunn av at dei hadde ein sånn idiotisk knapp?

Niks. Jeg hadde vært forbannet på kameraten min. Husker for mange herrens år siden, før windows 95, da brukte (ihvertfall jeg) mye ms-dos. En kompis av meg brukte da PC-en, og skulle slette noen filer i en mappe. Endte da med at han slettet alle filene på hele HD istedet. Var jeg da sint på MS fordi de hadde laget en funksjon som lot man slette alt? Nei. Jeg var sint på den han som hadde skrevet feil kommando. Og vi snakker vel heller ikke om kjempestor knapp som skal ta opp halve skjermen og være kjempefristende å trykke på? I bokklubber etc kan man avbestille alle bøker man ikke vil ha f.eks ved å trykke på en "knapp". Ingen av mine bøker har blitt avbestilt feil av en kompis på besøk.

 

Selv om man har lest igjennom vilkårene ved avtaleinngåelsen, betyr IKKE dette at man er enig i hva som står der. La oss si at du går på byen. Møter ei dame du virkelig liker (antar du liker damer. Hvis du liker menn, bytt ut dame med mann). Hun ber deg med hjem for å veksle kroppsvesker, men med det forbeholdet om at du skal ha øyelapp over det venstre øyet ditt. Du ser kanskje ikke på dette som det ideelle alternativet, men blir likevel med på det fordi du, vel.. det er vår, og sier du nei må du "spille" alene. Tjenesten ville likevel vært bedre dersom du kunne tatt av øyelappen.

 

Poenget mitt er at selv om du har gått med på ett vilkår, betyr det ikke at du er ENIG i måten ting gjøres på.

Endret av Kvalen
Lenke til kommentar
Selv om man har lest igjennom vilkårene ved avtaleinngåelsen, betyr IKKE dette at man er enig i hva som står der. La oss si at du går på byen. Møter ei dame du virkelig liker (antar du liker damer. Hvis du liker menn ....

 

Poenget mitt er at selv om du har gått med på ett vilkår, betyr det ikke at du er ENIG i måten ting gjøres på.

Kva min seksuelle orientasjon angår, er ikkje tema her.

Når ein blir presantert for ein sokalla "end user licence agreement". Så har ein to valg. Accept og Decline.

 

Tenestetilbydar spør alle brukarane om dei godtek, eller ikkje -- denne avtala. For å kunne benytte seg av tenestene som Microsoft har på XBL må ein godta desse. Ingen som tvinger deg til å bruka dei, og XBOX 360 er meir enn funksjonell utan gold abbonemang, såframt ein kan klarar seg utan online speling.

 

Det blir heilt latterleg og å godta noko slikt, og i etterkant fortelje andre at dei er idiotar, og har urimelege krav. Dersom ein er så sterkt ueinig, skulle ein alder godtatt avtala ein blei presangtert for. Kroppsvæsker eller ikkje.

Fell på sin eigen urimelighet å komme i etterkant og syte når ein praktisk talt har godteke at det er slik det skal gjerast.

 

At ein syns ting kan gjerast annleis er noko anna. Men då må ein gi uttrykk for dette på ein anna måte. Det her blir berre dumt.

Lenke til kommentar
Tenestetilbydar spør alle brukarane om dei godtek, eller ikkje -- denne avtala. For å kunne benytte seg av tenestene som Microsoft har på XBL må ein godta desse. Ingen som tvinger deg til å bruka dei, og XBOX 360 er meir enn funksjonell utan gold abbonemang, såframt ein kan klarar seg utan online speling.

 

Det blir heilt latterleg og å godta noko slikt, og i etterkant fortelje andre at dei er idiotar, og har urimelege krav. Dersom ein er så sterkt ueinig, skulle ein alder godtatt avtala ein blei presangtert for. Kroppsvæsker eller ikkje.

Fell på sin eigen urimelighet å komme i etterkant og syte når ein praktisk talt har godteke at det er slik det skal gjerast.

 

At ein syns ting kan gjerast annleis er noko anna. Men då må ein gi uttrykk for dette på ein anna måte. Det her blir berre dumt.

Personlig har jeg ingen store problemer med måten man skal si opp abb på. Jeg syns det er tungvint, og skulle gjerne sett at det var enklere. De gjør det veldig enkelt å bli medlem, og tungvint/vanskelig å melde seg ut. Dette er jeg skeptisk til. Man skal være ganske naiv hvis man tror MS gjør dette av andre hensyn enn penger. Det er ihvertfall ikke fordi de ønsker å forhindre at folks venner melder enn ut ved en "feil". Slik jeg forstår deg, er det galt å kritisere dette hvis man har godtatt vilkårene. Dette syns jeg blir veldig feil. Jeg har godtatt vilkårene og den måten MS har valgt å løse dette på. Det må likevel være lovlig å kritisere måten ting gjøres på. Jeg ser flere positive enn negative sider med Xbox Live, og har derfor valgt å benytte meg av denne tjenesten (og kommer trolig ikke til å si opp heller). Men jeg må likevel kunne kritisere de negative sidene ved produktet jeg har valgt å benytte meg av. Merk, jeg støtter ikke topic-starteren som sier at tjenesten er ond. Men jeg syns kanskje det er litt kynisk.

 

Edit: og bare så en ting er sagt. I juridisk teori er det stor uenighet om hvorvidt slike lisensavtaler og avtalevilkår er juridisk bindende i forbrukerkjøp.

Endret av Kvalen
Lenke til kommentar

Husk også at de ikke sletter kontoen din. Tror de sletter deg om du er inaktiv i en viss periode. Ringte faktisk ang. dette selv. Slet i omtrent tre kvarter med en svenske, som resulterte i at jeg måtte lage meg en ny Hotmail-konto, flytte den gamertagen jeg ikke ville ha. Og så flytte den jeg bruker nå til riktig e-postadresse. Fy satan hvor slitsomt. Skulle vært veldig lett ved Xbox.com.

 

Birger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...