Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

4rde gangen PCen blir ødelagt (krasjer ved systemstart)


Anbefalte innlegg

En ikke så aller verst familiepc (512 mbRAM, 1,5GHz), blir ødelagt for fjerde gangen nå. Den har altså vært på reperasjon 3 ganger. Den kjørte få programmer, men etter ca to år så sluttet den å sende signaler til skjermen (no signal). Da fikk vi vite at skjermkortet og hovedkortet var defekt (WTF?).

 

Så, hver gang jeg har fått den tilbake har jeg kjørt windows update og installeringen av norton internet security 2008. Og hver gang jeg har restarta den har det resultert i svart skjerm. Hvis jeg prøvde på nytt da, så kommer jeg til at jeg kan velge sikkerketsmodus og siste fungerende konfigurasjon osv, men ingenting funker.

Det jeg lurer på er om pcen muligens ikke tåler to oppdateringer på en gang, eller om den ikke tåler NIS 2008. Når jeg lastet ned fra windows update så lastet jeg ikke ned noen driveroppdateringer, bare sikkerhetsoppdateringer og noe annet småtteri som var valgfritt.

 

HELP!

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det høres litt rart ut egentlig selv om det står dårlig stilt med hardware. liten cpu og lite minne. hadde nett inne pc-en til en kollega av meg til fiks med 1 ghz prosessor og 256 mb minne. va usedvanlig treg selv med ren windows på, men ingen problemer utover hastigheten på noe. mulig at norton kan vær årsaken at den rett og slett krever for mye av maskinen din. norton internett security er et stort program og krever sitt. alle programmer blir mer og mer omfattende som tiden går og tilslutt henger ikkje pc-en med og det kan i værste fall resulterer i skikkelig kræsj. har og vært borti folk med for høy spenning i huset som har skapt mye problemer

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Systemkrav til NIS 2008:

* 300 MHz prosessor eller raskere

* 256MB RAM

* 350 MB ledig plass på harddisken

 

2008 versjonen skulle visstnok kreve mindre enn forrige (den skulle ihvertfall ikke gjøre PCen så treg). Den forrige versjonen var altså installert på PCen før den krasjet første gangen (da skjermkortet og noe annet tok kvelden). Jeg hadde også en stasjonær før med 256ram og 3Ghz, som kjørte 2005 versjonen fint.

 

Kan jo muligens være strømmen, men det er rart at den klikker hver gang jeg restarter pcen etter jeg har fått den igjen fra reperasjonen.

 

edit: Kjører XP home

Endret av gormers
Lenke til kommentar

eg skal overhodet ikke påstå at der er strømmen, men vet at det hender da pc-en e veldig var' på sånne ting. enkelte hovedkort og andre hardware er selvfølgelig mer var' enn andre

hadde eg vært deg så hadde eg invistert i ny pc. hvis du ikke er så kravstor så finnes det mye billig og bra til evt ditt bruk. sånn ferdigløsning tenker eg på

Lenke til kommentar
eg skal overhodet ikke påstå at der er strømmen, men vet at det hender da pc-en e veldig var' på sånne ting. enkelte hovedkort og andre hardware er selvfølgelig mer var' enn andre

hadde eg vært deg så hadde eg invistert i ny pc. hvis du ikke er så kravstor så finnes det mye billig og bra til evt ditt bruk. sånn ferdigløsning tenker eg på

Ja har tenkt på det selv. Men jeg har liksom vært litt redd selv for at de skal tro det er min feil siden jeg alltid oppdaterer ting osv XD

Lenke til kommentar

det gjør jeg og. har blitt en sånn "greie" for meg at alt skal vær oppdatert hele tiden hehe. windows update kjører eg en gang i uken manuelt bare for å se om jeg har gått glipp av noe hehe( helt unødvendig hehe) kanskje du sku fått noen til å sjekke spenningen inn til huset....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...