Gå til innhold

Splitte HDMI til HDMI og digital lyd

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en bærbar PC med kun HDMI-utgang, og recieveren støtter ikke HDMI. Derfor trenger jeg en splitter som kan dele HDMI-signalet opp i HDMI til prosjektoren og digital optisk eller coax til recieveren.

Jeg har funnet et noen splittere/switcher i prisguiden (hovedsaklig Gefen), men disse ligger langt over økonomisk forsvarlighet. Finnes det ikke noen enkle og forholdsvis rimelige (1000 kr ±) løsninger som greier dette?

Endret av endrebjorsvik
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du sende bilde fra pc til prosjektor gjennom hdmi, og lyden fra pc til reciever med aux->phono kabel. Lyden vil jo bli analog, men fra en bærbar pc er jo ikke lyden generelt veldig god..

bare et forslag:)

Skrevet (endret)

Med digital lyd vil lyden som oftest bli like god uansett om det er en bærbar eller et proft lydkort. Den digitale lyden sendes nemlig rå fra PC-en til recieveren og blir dekodet i den. Dessuten trengs det tre analoge kabler for å få surround.

Det ser ut som at et Express Card lydkort blir den enkleste løsningen. Hadde det bare kommet flere på markedet. Jeg har ikke spesielt lyst på Creative X-Fi.

Endret av endrebjorsvik
  • 1 måned senere...
Skrevet

www.leteng.no har sikkert noen som vil funke, eventuelt sjekk avshop.no.

Mest sannsynlig så vil du måtte bruke en HDMI til DVI/Coax overgang. Men på DVI utgangen så kan du sette en DVI-HDMI overgang og gå med HDMI videre.

Ellers så kan det hende disse har noe: http://www.eheitmann.no/ De har mange billige HDMI switcher osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...