Gå til innhold

Reklamasjon på mp3 spiller med flashminne.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men dommen er vel ikke anket ennå? Jeg fikk inntrykk av at Elektronikkforbundel el var uenig, men visste ikke om de skulle anke.

 

Han var også veldig tydelig på at man kunne nå gå i butikken å kreve nytt produkt. Greit man kan forsøke seg med nytt produkt, men man har ikke krav på det. Kanskje få med til han også at han ikke bør uttale seg slik at mannen i gaten tror man kan kreve det utifra hans uttalelser.

Lenke til kommentar

Fått et siste svar. Får ikke så mye konkret dessverre. Tenker jeg lar saken ligge.

Hei igjen. Vi kan selvsagt diskutere om medieutsagn er presise nok. Jeg kunne selvsagt ha sagt at ...."du kan gå i butikken og reklamere og ha ytterligere tyngde i din argumentasjon ved at FTU nå har bekreftet det vi mener du alltid har hatt som rettighet". Men slik er nok ikke mediehverdagen. Og så får vi vente i spenning på den tingrettsavgjørelsen som bransjen nå tar initiativ til.
Lenke til kommentar
Fått et siste svar. Får ikke så mye konkret dessverre. Tenker jeg lar saken ligge.
Hei igjen. Vi kan selvsagt diskutere om medieutsagn er presise nok. Jeg kunne selvsagt ha sagt at ...."du kan gå i butikken og reklamere og ha ytterligere tyngde i din argumentasjon ved at FTU nå har bekreftet det vi mener du alltid har hatt som rettighet". Men slik er nok ikke mediehverdagen. Og så får vi vente i spenning på den tingrettsavgjørelsen som bransjen nå tar initiativ til.

Det glimrende her er at når vi selgere nekter kunder reklamasjon hvilket vi har krav på å gjøre, så vil de stemple oss som svindlere grunnet den feilaktige utalelsen fra Herr Direktør i Forbrukerrådet. Dette er uholdbart og direkte tabloid på linje med Se&Hør.

 

Dette er ikke første gang de kommer med slike feilaktige ytringer, og de spiller på mediene og Ola Dunk. Det er rett og slett skremmende at han skjuler sine bevisste feilaktige ytringer bak mediehverdagen. Han sier jo rett ut at det han sier ikke stemmer fordi det er slik mediene vil at han skal utale seg. Det han sa i mediene er det stikk motsatte av hva han svarte i din siste mail. Det er en totalt forskjell på når direktøren sier i mediene at "Du kan nå kreve en ny MP3-spiller" og "Du kan nå ved hjelp av FTU styrke din argumentasjon ytterligere ved reklamasjon.".

 

Er han i slekt med propagandaminister Gobbels eller?

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Jeg ønsker ikke å spekulere noe særlig ang motiver o.l. her. Jeg har egentlig bare konstatert at han ikke ønsket å kommentere omlevering vs reparasjon, og ei heller svarte på det at han tok feil ang rettskraftig dom.

 

Men det er jo sånn det er når man sitter som sjef for en organisasjon som har i oppdrag å tale forbrukernes sak. Du kan ikke forvente objektivitet alltid.

Lenke til kommentar

Nei, men det han sier her er direkte feil. Han innrømmer det selv, og skylder på at mediene får han til å gjøre det. Videre vil jeg anta at en direktør for et organ som har juss som et av sine hovedområder faktisk vet hva han snakker om. Det setter det hele mer på spissen, og han oppfører seg mer som en cowboy med sine uttalelser i media. Han bør faktisk rette sine utsagn, og be mediene trykke dette. Selvfølgelig kommer det aldri til å skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...