Gå til innhold

Får CoD4 i morgen - noen tips til en n00b?


Mann20

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke gi opp selv om du får deng de første gangene... For det gjør du nok når du er ny :)

 

Veldig viktig det Knut Marius skriver der.

I starten skjønte jeg ikke hvorfor alle syntes CoD4 var så sykt bra online.

Jeg døde minst 5-10 ganger før jeg fikk noen kills.

Følte jeg måtte pumpe folk full av bly, men et lite returskudd fra dem drepte meg.

 

Men bit tenna sammen, spill videre og du stiger i gradene.

Så får du kulere og bedre våpen.

Mulighet for å velge "perks" som gir deg bedre helse, din skudd går gjennom vegger, skader mer, flere granater, bedre sikte på våpen osv....

 

For å stige raskt i granden, så gå inn på "boot camp" i online menyen.

Der finnes det en rekke challenges slik som:

Drep 3 personer med granater.

Drep 25 personer med M16-geværet.

Ødelegg andre sine miner.

Drep 5 med kniv.

osv osv...

 

Når du klarer slike challenges, og det kommer flere etter hvert, så får du en god del experience points, XP, som gjør at du stiger i gradene.

Lenke til kommentar

Det står vel ganske greit forklart i en liten rute når du velger modus? Kan forklare raskt de viktigste konseptene, from the top of my head, dersom det hjelper noe.

 

Team Deathmatch: Lag mot lag, drep motstanderen flest mulig ganger

 

Free for all: Deathmatch, alle mot alle. Drep flest mulig.

 

Headquarters: Et hovedkvarter merkes av på kartet. Første lag til å ta hovedkvarteret må prøve å holde det lengst mulig uten at motstanderen tar det fra dere. Når de før eller siden klarer det dukker det opp et nytt hovedkvarter et annet sted på brettet

 

Domination: Tre "baser" merkes av på kartet. De to lagene kjemper om å holde flest mulig av basene over lengst mulig tid.

 

Sabotage: Hvert lag har en base, og midt på kartet ligger det en bombe. Om å gjøre å frakte bomben til motstanderens base og sprenge den. Bomben merkes hele tiden av på kartet, så som bombebærer er du et yndet mål.

 

Prøv deg fram, så kommer du fort inn i det. Er artig å kunne veksle litt mellom ulike modi.

Endret av Knut Marius
Lenke til kommentar
Det står vel ganske greit forklart i en liten rute når du velger modus? Kan forklare raskt de viktigste konseptene, from the top of my head, dersom det hjelper noe.

 

Team Deathmatch: Lag mot lag, drep motstanderen flest mulig ganger

 

Free for all: Deathmatch, alle mot alle. Drep flest mulig.

 

Headquarters: Et hovedkvarter merkes av på kartet. Første lag til å ta hovedkvarteret må prøve å holde det lengst mulig uten at motstanderen tar det fra dere. Når de før eller siden klarer det dukker det opp et nytt hovedkvarter et annet sted på brettet

 

Domination: Tre "baser" merkes av på kartet. De to lagene kjemper om å holde flest mulig av basene over lengst mulig tid.

 

Sabotage: Hvert lag har en base, og midt på kartet ligger det en bombe. Om å gjøre å frakte bomben til motstanderens base og sprenge den. Bomben merkes hele tiden av på kartet, så som bombebærer er du et yndet mål.

 

Prøv deg fram, så kommer du fort inn i det. Er artig å kunne veksle litt mellom ulike modi.

 

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har spilt en del på campaign nå og det er bare en ting å si: Spillet er strålende!!! Jeg gleder meg enda til å teste det ut online :)

 

Jeg har et spørsmål:

 

Når man spiller online, funker "auto-aim" da? Sånn at siktet fester seg på en motstander når man trykker på sikteknappen (L1)??

 

Hilsen en blid coolio1. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...