Gå til innhold

Geforce FX eller Radeon 9700 pro ?


Anbefalte innlegg

Topic says it all.

jeg skal kjøpe meg ny pc, og vet ikke hvilket skjermkort jeg skal kjøpe meg :shrug: . Jeg leter etter et kort som gir bra ytelse med spill og div andre ting.

Jeg var innom komplett for å se på prisene mellom disse to kortene, noe som var rundt 3000, så det er nok det jeg vil bruke på nytt skjermkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På papiret skal Geforce FX være overlgen Radeon 9700PRO men i praksis sies det at Geforce kun er marginalt forran! Jeg ville heller ventet til ATI legger ut sine nye RV350 og R350 for salg!

Et viktig spørsmål er jo selvfølgelig, hvor mye penger du har lyst til å legge i et skjermkort. Og, er du en som plukker fra øverste hylle så gå for det beste! Koste hva det koste vil! :woot:

Lenke til kommentar
Her skal du velge et ATI Radeon 9700 Pro. Ytelsen på dette kortet er det beste hittil men ha i ettertanke at det kommer et Geforce 4 (nytt kort) om et par uker som kan måle seg til ATI-Radeon 9700 Pro

 

MVH Merlin

 

ehrm.. gf4-kort som skal ha samme ytelse som r300..

åneidu :p

Lenke til kommentar

slik har det jo vært siden geforce 3 kom ut. husker dere det? alle klaget, men en driverfiks så vips +50% ytelse. selv om alle sa radeon 8500 kom, ble den ikke så vanvittig overlegen som mangen trodde. though, den var kongen en stund.

 

tror dere virkelig at nvidia slipper noe som knapt slår 9700? "den skal det egentlig på papiret men gjør det ikke" -hallo, hvis den er bedre på papiret kommer den garantert til å være enda bedre irl med tanke på nvidias driverteam

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Har vært en stor fan av Nvidia og de fleste kortene jeg har er jo fortsatt Nvidia. Det jeg valgte Ati var at det var det hotteste og ikke noe stivere pris enn en Ti4600 men Ati ville yte mer for pengene.

 

Jeg sier ikke at ATi er kongen forever men nå skal Ati inn på markedet og priser sine produkter litt lavere enn konkurenten Nvidia. Derfor er Ati et så bra valg per i dag.

 

Det samme var det med AMD og Intel. AMD skulle inn på markedet og hadde billige CPU'r som yta opp mot Intel. Nå som AMD gjør det såpass bra er det ikke mye som skiller seg i pris på CPU'r fra AMD og Intel.

 

Sånn tror jeg også det vil bli mellom ATi Og Nvidia etterhvert. Men det får tiden vise oss.

Lenke til kommentar
slik har det jo vært siden geforce 3 kom ut. husker dere det? alle klaget, men en driverfiks så vips +50% ytelse. selv om alle sa radeon 8500 kom, ble den ikke så vanvittig overlegen som mangen trodde. though, den var kongen en stund.

 

tror dere virkelig at nvidia slipper noe som knapt slår 9700? "den skal det egentlig på papiret men gjør det ikke" -hallo, hvis den er bedre på papiret kommer den garantert til å være enda bedre irl med tanke på nvidias driverteam

Du har et poeng i at det ligger mye ekstra ytelse i driverene. Men det er 2 ting som overbeviser meg om at GfFX ikke kommer til å skrive seg inn i historien som et kjempe kort.

1)Nvidia har hat uendelig (i "hardware" tid) lang tid til å fikse gode drivere til Fx

2)Nvidia skal bare produsere et begrenset antall av GfFX, noe som tyder på at de selv også forstod at den var en tabbe. Nå kan vi bare vente på Nv35 og håpe den forbedrer bilde.

Lenke til kommentar
slik har det jo vært siden geforce 3 kom ut. husker dere det? alle klaget, men en driverfiks så vips +50% ytelse. selv om alle sa radeon 8500 kom, ble den ikke så vanvittig overlegen som mangen trodde. though, den var kongen en stund.

 

tror dere virkelig at nvidia slipper noe som knapt slår 9700? "den skal det egentlig på papiret men gjør det ikke" -hallo, hvis den er bedre på papiret kommer den garantert til å være enda bedre irl med tanke på nvidias driverteam

 

Hvis du hadde fulgt litt med, så hadde du vist at ATI's drivere har blitt mye bedre enn før. Det er små forskjeller mellom Nvidia og ATI på den fronten....

 

ATI sin bildekvalitet er dog mye bedre en Nvidia sin.

 

 

Og når det gjelder NV30 vs R300, så viser det seg jo nå at Nvidia benytter seg av 4x2 istedet for 8x1... i tillegg så er jo R300 dobbelt så rask som NV30 i f.eks Doom 3 når begge kjører ARB2 path'en.

 

Når Nv30 bruker NV30 path'en er den bittelitt raskere enn R300, men med NV30 path'en så er det noe 16-bit.... (Ja vet det var klønete formulert, men orker ikke å cut'e og paste fra en dunge med sider :) )

 

 

Men som en over sa, jeg ville venta på R350..... Du kan registere deg på www.ati.com for å få informasjon om denne....

 

Så den blir nok tilgjengelig (tidlig) i april tipper jeg.

Lenke til kommentar
"]ATI radeon 9700 PRO, har det selv veldig fornøyd, og vil i alle tilfelle slå en ny geforce 4, hvis den ikke får støtte for DX9.

-sikker på at det ikke er geforce fx dere prater om her ?

 

Se her: :)

 

Her skal du velge et ATI Radeon 9700 Pro. Ytelsen på dette kortet er det beste hittil men ha i ettertanke at det kommer et Geforce 4 (nytt kort) om et par uker som kan måle seg til ATI-Radeon 9700 Pro

MVH Merlin

 

Det var dette jeg "svarte" på...

Har ikke hørt noen om noe nytt Geforce 4 kort jeg men.

Hvis det er FXen så ville jeg ventet til R350 kommer i stedet.

Greit at FXen har bedre ytelse hvis spillet er lagd for det, men jeg går heller for ATI som lager kort etter hva som er standaren. (Og derfor får bedre ytlese i en rekke spill) :wink:

Lenke til kommentar
nVIDIA er bare bare bra i de spillene som er lagd for det? Dokumenter takk....

 

Nye spill bruker i større grad singel texturing,mens Nv støtter Multi texturing,det er dette som skaper problemer i nye spill for NV,noe de ikke klarer å rette på med drivere.Og tillegg for lite raw power med 128 bits minne bus.

 

Du kan jo lese hva jeg postet her.

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=92567

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...