Gå til innhold

Hvordan kræsje/ødelegge windows på en lett måte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dreper du explorer.exe-prosessen i oppgavebehandlingen stopper ganske mye hvertfall.

 

Edit: Fant noen andre morsommere:

 

Windows-XP has a "feature" (???) with which it is possible to manually crash a system by simply holding the right CTRL key and pressing the "Scroll Lock" key twice. This feature can be turned on by the following steps:

 

1. Start regedit. (If you are unfamiliar with regedit, please refer to this FAQ)

2. Navigate to:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\i8042prt\Parameters

3. Create a new DWORD value and name it CrashOnCtrlScroll

4. Right-click on this newly created value and click on Modify

5. Enter 1 in the Value data field and click on OK.

6. Close regedit and reboot your system.

7. Now you can blue screen (crash) your system by holding the right CTRL key and pressing "Scroll Lock" twice.

 

Note:

 

Your system may reboot or show a blue screen whenever this crash is initiated. If your system reboots after initiating the crash, and you want to see the blue screen, follow these steps:

 

1. Go to Control Panel > System

2. Click on the Advanced tab

3. Under Startup and Recovery, click the Settings button.

4. Under System failure, uncheck the option Automatically restart.

 

Happy crashing...

Endret av wo0ly
Lenke til kommentar

Kan man spørre om hvorfor? Er det en skolepc, institusjonspc el, så ser jeg ærlig talt ikke noe morro i det.

Har selv en bror som jobber som IT-teknikker og jeg kan fortelle deg at de har mye mere viktigere ting å gjøre enn å sitte å rette opp idiotiske tilstellninger fra dritunger som skal ha det litt "morro"

 

Men for all del, er det din egen, so go nuts og jeg beklager om dette skulle støte deg.

Lenke til kommentar

Hehe, ja det er faktisk mulig å modifisere registeret slik at funksjonaliteten i Print Screen blir lagt om til feks Ctrl. Slik at hver gang han trykket på feks Ctrl ville windows fryse med en gang hvor man da på restarte maskinen manuelt for å få det til å virke igjen...Til man trykket på Ctrl igjen ihvertfall ;)

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

[moralpreken]Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: det må innføres sertifisering for å få lov til å kjøpe og bruke PC o.l. ...

 

Tenk hvor grei verden hadde vært om alle måtte gjennom en test hvor de viser at de faktisk er modne nok til å ikke skrive 90% av teksten med caps lock på, at de ikke klarer å skrive tekster som alle skjønner, og ikke 73|<57 50|\/| <||_| |\/|/-\ |-|/-\ mastergrad for å skjønne lizm d00d luwz <3.

 

Og viktigst av alt, vi hadde hatt muligheten til å luke ut de som er så umodne at de ikke tollerer andre folks, oftest godt mente, handlinger uten å måtte finne måter å "ta hevn", eller komme seg forbi sperringer, eller finne på noe annet kødd som vi systemadministratorer må kaste bort tid for å fikse.

 

og til deg trådstarter: jeg vil du skal tenke litt på det jeg sier her nå. Denne personen som du skal kødde med (for det du sa om at det var din egen maskin trodde vi alle på), om det er en privat person, så viser statistiken at noe slikt som 70-80% av de som bruker PC ikke tar backup.. så før du gjør noe, så bør du virkelig passe på at det ikke er noe som gjør veldig permanent skade... jeg snakker av erfaring når jeg sier at det er surt å miste familie bilder osv. pga av datakræsj.

 

Og om det er en skole maskin el.l. så tenk på de stakkars systemansvarlige som må fikse ditt rot.. Det er lett for dere å tenke at "ja, men de får jo betalt for å fikse PC-ene, så det gjør jo ikke noe!". Men du ville vært overasket over hvor mye vi egentlig driver med bortsett fra å fikse PC-er... Vi har faktisk et helt nettverk som er under nesten konstant utvikling, med servere og klienter som må driftes, nettverksutstyr som skal holdes i live, og sikkerhet å ivareta.. alt for at du skal ha mulighet til å bruke PC på skolen... og tro meg, det er ingenting vi vil mer enn å nekte deg å bruke våre PC-er, når vi finner ut at du har kødda med maskinene våre... og vi finner det ut... [/moralpreken]

 

 

tilbake til topic så kan jeg jo foreslå at du skrur på maskina... siden det er windows er det jo da mellom 50% og 90% sjangse for at det kræsjer (ja det er en spøk)

Endret av fatalicus
Lenke til kommentar

Takk for uttalelsen, den gjør kanskje litt vondt og treffer endel midt i trynet, men det er mye sant i det du skriver.

 

Og det er opp til brukeren hvordan han/hun bruker informasjon funnet andre steder på nett, men å opplyse om slikt her er vel ikke veldig heldig. Kom over et forum der en av modene hadde postet noe slikt som dette. Og dumme som folk kan vær, fulgte noen tipset og ja, resultatet kan man gjette seg til.

 

Men for all del, lykke til uansett hva du gjør.

 

atlef.

Endret av atlef
Lenke til kommentar
[moralpreken]Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: det må innføres sertifisering for å få lov til å kjøpe og bruke PC o.l. ...

 

Tenk hvor grei verden hadde vært om alle måtte gjennom en test hvor de viser at de faktisk er modne nok til å ikke skrive 90% av teksten med caps lock på, at de ikke klarer å skrive tekster som alle skjønner, og ikke 73|<57 50|\/| <||_| |\/|/-\ |-|/-\ mastergrad for å skjønne lizm d00d luwz <3.

 

Og viktigst av alt, vi hadde hatt muligheten til å luke ut de som er så umodne at de ikke tollerer andre folks, oftest godt mente, handlinger uten å måtte finne måter å "ta hevn", eller komme seg forbi sperringer, eller finne på noe annet kødd som vi systemadministratorer må kaste bort tid for å fikse.

 

og til deg trådstarter: jeg vil du skal tenke litt på det jeg sier her nå. Denne personen som du skal kødde med (for det du sa om at det var din egen maskin trodde vi alle på), om det er en privat person, så viser statistiken at noe slikt som 70-80% av de som bruker PC ikke tar backup.. så før du gjør noe, så bør du virkelig passe på at det ikke er noe som gjør veldig permanent skade... jeg snakker av erfaring når jeg sier at det er surt å miste familie bilder osv. pga av datakræsj.

 

Og om det er en skole maskin el.l. så tenk på de stakkars systemansvarlige som må fikse ditt rot.. Det er lett for dere å tenke at "ja, men de får jo betalt for å fikse PC-ene, så det gjør jo ikke noe!". Men du ville vært overasket over hvor mye vi egentlig driver med bortsett fra å fikse PC-er... Vi har faktisk et helt nettverk som er under nesten konstant utvikling, med servere og klienter som må driftes, nettverksutstyr som skal holdes i live, og sikkerhet å ivareta.. alt for at du skal ha mulighet til å bruke PC på skolen... og tro meg, det er ingenting vi vil mer enn å nekte deg å bruke våre PC-er, når vi finner ut at du har kødda med maskinene våre... og vi finner det ut... [/moralpreken]

 

 

tilbake til topic så kan jeg jo foreslå at du skrur på maskina... siden det er windows er det jo da mellom 50% og 90% sjangse for at det kræsjer (ja det er en spøk)

 

Hallo bak sjermen!? Kansje du skulle lese litt i emnet her før du svarer?! Det står at det er MIN maskin som jeg skal ødelegge! Altså, det betyr at ingen andre tar skade av det, altså maskina som jeg eier! :nei::roll: Hvis du leser litt så ser du det kansje... ;)

Endret av Heine M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...