Gå til innhold

Finnes det et program som kan konvertere et fil format over til et annet?


Anbefalte innlegg

Jeg prøver her!!

 

Finnes det noe program kan konvertere et filformat over til og bli et annet? Jeg tenker da på f eks divx, xvid og sånne film formater... Saken er den at jeg har en dvd spiller som det står at skal kunne spille divx og xvid og mpeg. Men det skal faen ikke være enkelt når man ikke har greie på sånt her! For noe spiller den, men overhodet ikke alt, selv om det f eks står at den spiller avi så spiller den kanskje 5 av 10 av de filmene jeg har:-(

 

Krav för DivX-filer

Tillgänglig upplösningsstorlek: 720x576 (B x H)

bildpunkter

DivX-filtillägg: ”avi”, ”divx”

Spelbara DivX-undertexter: ”.smi”, ”.srt”, ”.ssa”,

”.sub (Micro DVD, Subviewer 1.0/2.0)”,

”.txt (TM player, DVD subtitle system)”

Spelbara Codec-format:

”DIVX3.xx”, ”DIVX4.xx”, ”DIVX5.xx

 

Betyr det at den ikke spiller en film med mindre tilgjengelig oppløsning?

Endret av Fredrik_25
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nice2 håper at det funker:-) Men hva mener de med dette??

 

To avoid looping back to the same page

Enable your JavaScript, clear your MSIE cache, do not block your http_referrer (with ZoneAlarm or similar), do not

use a proxy

 

Java har vel alle, zonealarm har jeg ikke, men jeg looper jo bare tilbake til samme siden alikevel..

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se at Xvid er nevnt i det du har sitert fra manualen. Det kan være der problemet ligger. At Xvid faktisk ikke er støttet.

Dessuten er ikke filene nødvendigvis DivX-filer selv om de heter .avi til etternavn. Det kan ligge mye rart inni en .avi-fil. Derfor må du sørge for at filen er 100% DivX før du brenner den.

Lenke til kommentar

Hmm! Hva gjør jeg galt da?? Det programmet her virker det jo som at i teorien skal kunne konvertere alt som er!.. Men det skjer jo ikke en dritt:( Den starter konverteringen, men formatet er det samme som før når den er ferdig.. Jeg ser jo at det er en del valg og ta hva det angår bitrate og sånt, er det sånn at man også må ha kunnskap om disse valgene før man får en vellykket konvertering??

 

Jeg har ihvertfall prøvd å la alt stå som det er i default uten at det har hjulpet..

Endret av Fredrik_25
Lenke til kommentar
Super er et lite program som kan konvertere filmer

finnes her: http://www.erightsoft.com/SUPER.html

 

Når du skal spille av filene på dvd spilleren din må du passe på at du bruker en codec som dvd spilleren støtter. er forskjellige utgaver av divx...

 

du kan jo selvfølgelig kjøre safe og bruke mpeg formatet.

 

Hmm! Det er mpeg en del av filene er i! Jeg trodde jeg hadde kjøpt meg en spiller som tok i mot det meste jeg:-( Men det er vel grunnet hardisken at jeg punget ut 1900kr da tenker jeg...

Endret av Fredrik_25
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...