Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bensinpris opp til 17 kroner literen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jaja.. dyrere for de som ikke har penger nok til å kjøpe ny bil, ingen tjener på det, osv. Hva er positivt med det? De eneste som tjener på det er de som kan kjøre på rent bio, og det skulle da bare mangle når staten har lurt denne dritten ut til folk? Bare vent til den dagen staten setter avgift på bio, da blir det dyyyyrt.

Lenke til kommentar

Hva er vitsen? Det norge forurenser i form av bilkjøring er jo ingenting! Hadde hele norge sluttet og kjøre bil ville det ikke blitt noe forskjell. Blir bare og ta friheten eller pengene fra folket.

Må heller satse på og stoppe det som virkerlig forurenser, båt, fly, kraftverk osv.. og jeg tror ikke lille norge er stedet og starte, kan jo forsøke og gå foran som et godt eksempel da. Hvis det funker er det jo enda noe..

Lenke til kommentar

Biler forunrenser mye ja. Dessuten handler det om å gå frem som et eksempel. Man må starte en plass.

 

Fly forurenser mindre enn biler når man tenker hvor mye last det drar med seg i forhold til biler.

 

Når det kommer til kraftverk så er Norge veldig heldig med at de aller, aller fleste kraftverk her er vannkraftverk som ikke forurenser.

Lenke til kommentar

Høy bensinpris er totalt unødvendig. Det har ingen påvirkning på kjøremønsteret, konsekvensene av CO2 utslipp er overvurdert til de grader og avgiftene går bare ut over dem som har minst her i landet. En melkeku for Staten pakket inn i grønne unnskyldninger.

 

Fy!

Endret av Alexander
Lenke til kommentar
Biler forunrenser mye ja. Dessuten handler det om å gå frem som et eksempel. Man må starte en plass.

 

Fly forurenser mindre enn biler når man tenker hvor mye last det drar med seg i forhold til biler.

 

Når det kommer til kraftverk så er Norge veldig heldig med at de aller, aller fleste kraftverk her er vannkraftverk som ikke forurenser.

 

For miljøets del er det bra og gå frem som et godt eksempel men det er også det eneste.

Tenkte ikke akuratt på vannkraften i norge da, var mer rettet mot utlandet.

 

Alexander: Enig med deg! Synes staten er mest ute etter og straffe inbyggerne i landet med mest mulig avgift!

Lenke til kommentar

snakk om å straffe de "fattige" , de som tjener på dette er de som har nok penger til å kjøpe seg splitter ny bil med bio drivstoff ol. , sett opp bensinprisen til 17kr, men da vil jeg søren meg ha gratis offentlig transport, lokale bussruter, tog, trikk osv, dette kan ordnes , koster penger , men det hadde fått flere til å ta offentlig transport, men syns egentlig syns på dem som lever av å transport, private selskaper, taxi, trailer osv,

Lenke til kommentar

Erik Braseth: jeg går til jobb! :)

 

 

toazty: De som er så fattig at de ikke kan ta et lån til en bil til 250.000 burde ikke kjøre med dagens bensinpriser og avgiften engang.

 

Men ja, er absolutt enig i at den offentlige transportsmuligheten burde forbedres på mange måter.

Endret av Rasch
Lenke til kommentar
jonepet: Det kan ha noe med at dette er et reelt problem i verden nå, og deet er enten den måten å gjøre det på, eller diktatur som forbyr oss å kjøre bil. Du kan jo velge. :)

Hvilket problem? Jeg betaler opptil titusner i året pga. noen "forskere" har fått akseptert en teori som fakta hos den norske regjeringen ("global oppvarming"). Med den pengestrømmen som går dit, så kan jeg i vertfall ikke bytte bilen min til noe mer "miljøvennlig".

Endret av jonepet
Lenke til kommentar
Erik Braseth: jeg går til jobb! :)

 

 

toazty: De som er så fattig at de ikke kan ta et lån til en bil til 250.000 burde ikke kjøre med dagens bensinpriser og avgiften engang.

 

Men ja, er absolutt enig i at den offentlige transportsmuligheten burde forbedres på mange måter.

hvem av de "fattige" i dette landet tror du vil ta opp lån på 250K til en relativt ny bil, det er et for stort tap for slike folk, bilen er verdt 50K om 10 år, , og da er det mange som tar å kjøper en bil til 50K og har den i 10 år før de sender den på bilhøggeriet ,

Lenke til kommentar

Engangsavgiften er også uforsvarlig. Hvorfor i all verden skal vi betale 2 til 3 ganger mer for en bil enn den egentlig koster? Resultatet at dette er at vi har en fryktelig gammel bilpark. Gamle biler er mindre effektive og mindre sikre.

 

Stygge er de også, men det er et personlig synspunkt, ikke noe politiskt.

Lenke til kommentar

Rasch: Så det du sier her er at hvis jeg ike har råd til et lån på 250 000 til ny bil, så får jeg enten sykle 18 Km til jobben uansett vær (går ikke buss), eller si opp?

Greit nok om sommeren eller når det ikke pøsregner, men at noen som bor i gåavstand til sin egen jobb mener at bensinprisen bør være så høy som mulig samt at alle som ikke har råd til en ny bil er miljøsvin...

 

Den er litt provoserende.

 

Jeg kjører kun det som er nødvendig, bruker to hjul eller føttene der det er mulig.

Bensinprisen har ovehodet ingen innvirkning på hvor mye jeg kjører bortsett fra på lommeboka mi.

Lenke til kommentar
Engangsavgiften er også uforsvarlig. Hvorfor i all verden skal vi betale 2 til 3 ganger mer for en bil enn den egentlig koster? Resultatet at dette er at vi har en fryktelig gammel bilpark. Gamle biler er mindre effektive og mindre sikre.

 

Stygge er de også, men det er et personlig synspunkt, ikke noe politiskt.

enig, men nå er de mest CO2 vennlige bilene ganske så rimlige... i forhold til sverige, kanskje 30% forkjell på nybil , ofte litt mer på eldre biler, og ganske mye mer på brukte amerikanske sportsbiler ... tro meg, .. men det er derfor vi har denne co2 avgiften... , greit med litt penger i kassa for vi får jo ikke så mye inn med olje og gass...

Lenke til kommentar
Jeg kjører kun det som er nødvendig, bruker to hjul eller føttene der det er mulig.

Bensinprisen har ovehodet ingen innvirkning på hvor mye jeg kjører bortsett fra på lommeboka mi.

 

Det som er så herlig med avgifter. De får deg ikke til å bruke mindre av en vare, du har bare mindre penger til overs til andre ting.

Lenke til kommentar
Engangsavgiften er også uforsvarlig. Hvorfor i all verden skal vi betale 2 til 3 ganger mer for en bil enn den egentlig koster? Resultatet at dette er at vi har en fryktelig gammel bilpark. Gamle biler er mindre effektive og mindre sikre.

 

Stygge er de også, men det er et personlig synspunkt, ikke noe politiskt.

enig, men nå er de mest CO2 vennlige bilene ganske så rimlige... i forhold til sverige, kanskje 30% forkjell på nybil , ofte litt mer på eldre biler, og ganske mye mer på brukte amerikanske sportsbiler ... tro meg, .. men det er derfor vi har denne co2 avgiften... , greit med litt penger i kassa for vi får jo ikke så mye inn med olje og gass...

 

Som jeg sa tar jeg ikke 'farene' ved C02 utslipp så mye til meg.

Men sikkerhet er noe jeg tar til meg. PGA bilprisene her til lands ligger vi langt bak det meste av Europa hva gjelder sikkerhet i biler. Det er jo bare i de helt siste årene at der er blitt vanlig for 18-20 åringer å kjøre rundt i en bil med AirBag.

 

Sier ikke direkte at at fjerning av engangsavgift vil føre til at mange flere liv blir reddet.

Men det er en god sjanse for at nettopp det kan skje i tillegg.

Endret av Alexander
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...