Gå til innhold

Lydinnspilling på cubase/adobe audition, lyden jeg tar opp er alt for lav !


Shibb

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal prøve å forklare så godt jeg kan.

Skaffet ny pc og måtte installere Lydkortet mitt og adobe audition på nytt på denne

 

Jeg har Lambda lexicon lydkort og ADK A-51 kondenser mikrofon til rundt 900 kr.

 

 

Jeg kobler til lydkortet, og mikrofonen i mic 1 porten i lydkortet og åpner adobe audition, så kommer problemet

 

FØrst sto det at jeg ikke hadde aktivert lydkortet, SÅ gikk feilmeldingen bort, men lyden jeg tok opp ble altfor lav.

så tenkte jeg at jeg skulle prøve cubase, siden det er i en litt høyere klasse.

 

Og alt gikk bra, helt til plutselig så recorda programmet inn på 2 "Linjer" der det egentlig bare skal være 1 eller det blir spilt inn på begge de linjene. og det ble bare recorda på den ene linja og all lyd kom bare ut av høyre høyttaler. jeg ga opp når dette skjedde og bestemte meg for å prøve på nytt idag. Jeg reinstallere alt av hardware og egentlig alt, og prøvde igjen med cubase, så fant jeg ut at jeg kunne trykke på to rundinger, som så ble til en,. og da ble lyden jeg tok opp " sentrert" til en linje istedenfor 2.

 

Men fortsatt så er lyden ALTFOR lav ! jeg skrur opp mye på mic volum på lydkortet, mye på høytalerne og en del på monitor mix/ output level men fortsatt lav ! jeg skjønner ikke hva som er problemet, håper jeg har forklart godt nok og at noen kan hjelpe meg : )

Endret av Shibb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...