Gå til innhold

"Altmulig" bærbar til omtrent 8000


Anbefalte innlegg

Lurte på å skaffe meg en god "altmulig" bærbar til omtrent 8000.

 

Har kikket litt på denne, men kunne jo vært greit å høre med andre først, ifall det skulle finnes bedre tilbud.

 

Og når jeg skriver "altmulig", mener jeg litt spilling, film ++ så det bør ikke være noe dårligere enn den jeg linket til i alle fall.

Endret av BzWarm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://zepto.no/Shop/Notebook.aspx?notebookid=674

 

Tilbud nå i disse dager. Ganske mye bedre prosessor, skjermkortet er vel også bedre (correct me if i'm wrong here), 4gb ram. 160gb harddisk er jo mindre enn den du linket til, så du får gjøre et valg ;)

 

Selv om ikke skjermkortet er noe bedre, tror jeg ytelsen du får fra prosessoren vil veie opp.

 

EDIT: Bare en liten advarsel, kan være litt lang leveringstid fra Zepto. Selv bestilte jeg for 1,5 uke siden (sto at den skulle være levert på en uke), og den har fortsatt ikke blitt sendt. Nå ser jeg også at forventet levering for nye ordrer står som "unknown"

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Ok, takk for svar!

 

Det jeg legger merke til med zepto'n er at den ikke har OS med i prisen, og skal jeg opp et hakk i HD i tillegg blir prisen mer 9000... Er virkelig den prosessoren såpass mye bedre?

 

Til vanlig har jeg hatt en e4400 prosessor på 1.8 som jeg riktig nok klokket forsiktig til 2.4

Sånn ut ifra min erfaring så vet jeg ikke om en tilsvarende ytelsesøkning som jeg fikk der er verdt 1000kr ekstra... men 1.6 er kanskje lavt ja? Klokking på bærbar er vel kanskje også uaktuelt?

Lenke til kommentar

Klokking på bærbar er nok ikke å anbefale nei. Den T8100 prosessoren er en 45nm prosessor som er nytt på markedet i disse dager. Krever mindre strøm, og produserer derfor mindre varme.

 

Ja, jeg tror prosessoren er verdt ganske mye mer, men ikke nødvendigvis 1000.

 

Hva mener du med å gå opp et hakk i HD?

Lenke til kommentar

Mente bare at for å få tilsvarende stor HD som den Toshiba'n (zepto'n kunne oppgraderes), så måtte jeg ut med omtrent 1000 ekstra i tillegg til OS, men jeg får se. Må bare avgjøre om jeg kan skvise ut en tusing eller to til...

 

Takk for alle svar i alle fall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...