Gå til innhold

Mediaportal henger etter dvd og HD, men ikke xvid


Vikdal

Anbefalte innlegg

Heisann folkens

Jeg sliter litt med min HTPC. DVS, den fungerer veldig fint til å se på film og serier, men når jeg er ferdig med å se en film så henger hele maskina seg. Jeg regner med at det er media portal (0.2.3.0 stable) som henger seg, for jeg kan åpne og lukke dvd-brenneren (for å ta ut filmen f.eks). Har ikke noe tastatur koblet i maskina så jeg kan få testet med ctrl + alt + del. Det burde jeg kanskje gjort når jeg tenker meg om :hmm:

 

En ting som er litt sært er at dersom jeg pauser en film rett før fila er ferdig avspilt så kan jeg starte en ny film eller serie uten problem, men når den er ferdig avspilt igjen så henger maskina seg, så sant en av de avspilte filene er enten hd eller dvd. Flere serieepisoder etterhverandre går helt problemfritt.

 

Jeg lurer derfor på om det er et codec problem og legger derfor ved 2 bilder av oppsettet mitt fra mediaportal. Om noen vil få noe ut av å se på evt log filer så kan jeg selvfølgelig finne frem dem også. Eller om noen har noen tips til hva jeg skal se etter så er det bare å komme med det. Problemet er som sagt ganske irriterende.

 

Maskinen jeg kjører dette på er:

Silverstone L20M Sølvfarget /m IMON 7.00

MSI FSR NForce3 250GB

AMD 64 3400+

Corsair XMS3200XL DDR-DIMM 512MB PC3200 400MHz

GeForce 6800 Golden Sample Ultra/2100

1 x 160GB Hitachi OS disc

MIST 430W PSU

 

Håper noen kan hjelpe meg :cry:

post-24372-1205231638_thumb.png

post-24372-1205231656_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...