Gå til innhold

Gear til Karahzan?


Anbefalte innlegg

Nå er jeg en skikkelig nabb i wow, har en lvl 62 paladin. Jeg spiller ikke WOW for å få det beste gear på hele spillet, men bare for å ha det gøy og fordi jeg elsker historien i alle Warcraft spillene.

 

 

Jeg satt meg derfor mål å se de store "BOSSENE" fra warcraft 1 og oppover i WOW. Det var faktisk andre i guilden som var enige om det, til og med noen lvl 70 epic geeks. Vi skulle prøve oss på Naxxramas i begynnelsen. Men vi ble totalt slaktet og vi beskjed om at det var helt latterlig og unødvendig mtp at en kan få mye bedre gear i Karahzan. Vi lvl 60 tenkte greit, hvorfor ikke.

 

Spørsmålet er da HVOR skal vi få tak i gear til Karahzan når det er absolutt INGEN som gjør de gamle raidene lenger? Hva trenger en for Karahzan? T3-4, Dungeon set 3?

Endret av tiss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de fleste holder det med blå ting fra 70-instancer, eventuelt det man kan lage fra professions. Startet selv i Kara med 3 eller 4 ting fra quests, og det gikk helt fint. Healere og tanks holder seg helst unna PvP-utstyr i PvE, men for dps går det fint.

Lenke til kommentar
Da var kvelden min gjort. :!:

 

Takk for meg. God natt.

 

Og problemet her er ?? Hvis du synes tanken om en DPS Paladin er latterlig så burde du kanskje gjøre LITT mer research.

 

Vi har en dps Paladin i guilden og han gjør faktisk veldig bra damage , og her snakker vi om endgame raiding i Hyjal / BT !

 

Tilbake til topic :

 

Få deg keyed til Heroic instances , dropper endel greie epics der samt du får badges som kan brukes til å " kjøpe " epics.

 

Kara anbefalt er som de sier i tråden her en blandings av blues/craftable og heroics drops/badge loot.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Da var kvelden min gjort. :!:

 

Takk for meg. God natt.

 

Og problemet her er ?? Hvis du synes tanken om en DPS Paladin er latterlig så burde du kanskje gjøre LITT mer research.

 

Vi har en dps Paladin i guilden og han gjør faktisk veldig bra damage , og her snakker vi om endgame raiding i Hyjal / BT !

tror du nettopp svarte, dere har en dps palladin, og slik vil det sikkert stå en god stund frammover. Hvorfor har dere ikke fler om de gjør så bra dps? for er ganske sikker på dere ikke bare har en palladin i guilden.

Lenke til kommentar
Da var kvelden min gjort. :!:

 

Takk for meg. God natt.

 

Og problemet her er ?? Hvis du synes tanken om en DPS Paladin er latterlig så burde du kanskje gjøre LITT mer research.

 

Vi har en dps Paladin i guilden og han gjør faktisk veldig bra damage , og her snakker vi om endgame raiding i Hyjal / BT !

tror du nettopp svarte, dere har en dps palladin, og slik vil det sikkert stå en god stund frammover. Hvorfor har dere ikke fler om de gjør så bra dps? for er ganske sikker på dere ikke bare har en palladin i guilden.

 

Ja , vi har også EN dps Warrior.. det vil ikke si at alle warriors skal være dps ! Vi har så klart flere Paladins som er holy OG en tankadin.

 

Jeg tok frem et eksempel på at Paladins kan gjøre bra skade , det vil ikke nødvendigvis si at vi skal bytte ut hele raidet med Paladins. Det finnes noe som heter class balance ;)

 

Så ikke prøv å være smart.

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg akkurat noe paladin-ekspert (hadde en lvl 6 alt en gang), men er ikke Kara et instance der retribution paladins kan gjøre ok dps? Tenker siden de fleste mobs er undead.

 

Det er et fåtall paladins som ser ut til å gjøre ok dps i BT/Hyjal også, men det virker som om det er veldig vanskelig.

 

Men, tilbake til spørsmålet. Plukker du opp gear fra lvl 70 instances skal det gå greit. Det er også noen PvP-deler og craftet gear som er bra.

Lenke til kommentar

Det er ofte en eller to av valgte klasser for å aktivere visse debuffs, men paladins gjør på ingen som helst måte konkurransedyktig dps i et raid hvor resten av DPS-klassene stiller i samme klasse utstyr- og ferdighetsmessig. Det samme ser man jo blant annet med dps-warriors, moonkin druids og shadow priests. Isolert sett er de "ubrukelige" som dps-klasser fremfor f.eks mages, men på grunn av support-rollen deres er det verdt det å ta med et par.

Lenke til kommentar

Rart, men sant, jeg har ALDRI som level 70 har hatt en retlol i gruppe, hverken i vanlige instancer eller raids. Jeg sier ikke at retri-pallys har sugen dps, det er bare det at jeg aldri har sett selv hvordan de gjør det i forhold til andre support-klasser som kan dpse. De paladinene jeg har sett, og er med i raids og heroics, er tanker og healere, er ekstremt flinke. Jeg ble overbevist her en dag om at jeg aldri noen gang skulle i SH uten en palatank igjen. :love:

Lenke til kommentar

Ja, men selv om de hadde gitt bra support, så hadde det ikke nødvendigvis hjulpet i Kara.

 

Når man bare har 10 spots å fylle, tenker man seg godt om ang hva man tar med. Mage, warlock, rogue og shadow priest gjør VELDIG bra dps. Derfor er disse klasser du helst vil ha med. Man tar også med to tanks og to healere. Klasser som gir bra buffs men som ikke gjør høy dps selv, blir derfor ikke like bra. De har ikke nok personer å buffe.

Hvis man f.eks tar med en survival hunter, vil dps buffen bare hjelpe et fåtalls personer. Men pga at hunteren gjør så mye mindre dps en en ren dps-klasse som f.eks rogue, vil ikke buffen kompensere for det man mister i dps ved å ta men surv hunter.

I 25-man instances er man mye bedre tjent med å ta med support/buff-klasser.

 

Siden jeg ikke har raidet med retri pala uttaler jeg meg ikke om det, men om support-klasser generellt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...