Erling E. Skrevet 24. februar 2003 Skrevet 24. februar 2003 Endelig er den her, oppfølgeren til snart fem år gamle Unreal. Navnet er naturligvis Unreal II: The Awakening. Spillet er kjent som et stemningsfullt spill, og kunne i sin tid skilte med eventyrlig grafikk og imponerende lydeffekter. Hvordan lage en suksessfull oppfølger til en legende som Unreal? Forventningene var skyhøye, og Legend Entertainment har gjort et hederlig forsøk. Les hele omtalen
Linuxguru Skrevet 24. februar 2003 Skrevet 24. februar 2003 Etter min mening er AI'en langt ifra godkjent. For meg er den irriterende "effektiv". Det er for eksempel helt umulig å stikke hodet fram bak en stein eller en kasse eller liknende, uten at fiendene reagerer. Uansett avstand så ser de deg, og vet hvor du gjemmer deg til enhver tid. Dette gjelder også hvis du beveger deg på plasser de faktisk ikke har mulighet til å se deg - de har fortsatt full kontroll på hvor du er. Derfor er AI'en irriterende "effektiv". Jeg har fortsatt til gode å se en AI som overgår den i Half-Life. En ting jeg lurer: Unreal 2 skal jo være oppfølgeren til Unreal, men hva i alle dager har de to titlene til felles? Jeg har store problemer med å se sammenhengen, bortsett fra tittelen.
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 24. februar 2003 Skrevet 24. februar 2003 synes du AI`en er irriterende "effektiv" i forhold til den i mohaa ??? neppe.. jeg opplevde aldri slike ting, med romvesen, ja, med marines, nei.
Aasgaard Skrevet 24. februar 2003 Skrevet 24. februar 2003 Etter min mening er AI'en langt ifra godkjent. For meg er den irriterende "effektiv". Det er for eksempel helt umulig å stikke hodet fram bak en stein eller en kasse eller liknende, uten at fiendene reagerer. Uansett avstand så ser de deg, og vet hvor du gjemmer deg til enhver tid. Dette gjelder også hvis du beveger deg på plasser de faktisk ikke har mulighet til å se deg - de har fortsatt full kontroll på hvor du er. Derfor er AI'en irriterende "effektiv". Jeg har fortsatt til gode å se en AI som overgår den i Half-Life. Jeg er enig i at de er skarpøyde, men hva vet vel vi om aliens? Det finnes helt klart bedre AI, men jeg mener AI'en er godkjent med tanke på spilltypen. Dine handlinger påvirker fiendens oppførsel til en viss grad, og Unreal II er et spill med høyt tempo og høy intensivitet. AI'en hadde trolig ikke fått godkjent om det var snakk om et "stealth-spill". Den duger ganske enkelt til dette spillet. En ting jeg lurer: Unreal 2 skal jo være oppfølgeren til Unreal, men hva i alle dager har de to titlene til felles? Jeg har store problemer med å se sammenhengen, bortsett fra tittelen. Sammenhengen er ikke den sterkeste. Handlingen er lagt til samme univers, og du vil dra kjensel på f.eks. Skaarj, men det er ikke akkurat nødvendig å ha spilt gjennom Unreal for å forstå handlingen. Kjedelig for ihuga Unreal-fans kanskje, men en fordel for de som ikke har den erfaringen (det har kommet til mange nye spillere på 5 år).
aurstad Skrevet 24. februar 2003 Skrevet 24. februar 2003 AI er jo desverre et oversett element i mange FPS spill. jeg har spilt en del IGI2 i det siste og der er den mildt sagt elendig, selv om utviklerene har utbasunert hvor utrolig bra den skal være.. (ref; gamer.no sine intervjuer) Et lite eksempel er f.eks hvis man blir oppdaget av en fiende og alarmen går. Vakter som står i andre rom, gjerne sammen med 4-5 andre, kan finne på å pælme granater etter deg... MENS de er i dette rommet, gjerne mange hundre meter unna deg.. (du ligger utendørs under en busk) Utviklerene har tydeligvis merket dette problemet og gjort det slik at granater ifra vakter ikke kan drepe andre vakter.. istedet for å bruke tid på å utvikle AI'n slik at den ikke finner på slikt....
Kaptein_S Skrevet 25. februar 2003 Skrevet 25. februar 2003 http://firingsquad.gamers.com/games/unreal_2_review/ -en review jeg syns gir et godt bilde av det HÅPLØSE spillet Unreal2... (Som jeg har gjennomført.... :oops: ) Kaptein_S
lavizh Skrevet 25. februar 2003 Skrevet 25. februar 2003 helt enig, men grafikkmessig er Unreal2 helt herlig. veldig bra gjennomført, selve spillet er for kort etter min mening.
ilex Skrevet 25. februar 2003 Skrevet 25. februar 2003 Har sett introen og helt i begynnelsen av spillet. Synes de har en del å lære av NOLF2, animasjonene bl.a.
lenny25 Skrevet 1. mars 2003 Skrevet 1. mars 2003 Nå er jeg akkurat ferdig med Unreal 2, skikkelig fett spill men altfor kort dessverre! Et perfekt spill for mitt nye Radeon 9700 pro til å bryne seg på! 8) 8) 8)
Anbefalte innlegg