Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Selge bærbar pc uten serienummer

2die4

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte en ny bærbar pc av en privatperson. Jeg fikk ikke kvittering, og PC-en viste seg å ikke ha noe serienummer. De fleste vet at PC-er der serienummer stickeren er fjernet som regel stammer fra noe gråsonevirksomhet, i tillegg var PC-en ny og i original emballasje, bare tatt opp for å få windows installert. Det er vel kanskje trolig på dette tidspunktet serienummer stickeren ble fjernet.

Jeg vil nå selge den. I hvor stor grad jeg kan bli holdt ansvarlig hvis det viser seg å være noe kriminelt inne i bildet?

Endret av 2die4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn i BIOS-setup, der finner du antagelig serienummeret. Det at lappen under mangler kan jo være så enkelt som at den ikke var skikkelig påklistret og har falt av/blitt revet av, eller at det rett og slett er snakk om en liten svikt på fabrikken så etiketten aldri ble satt på.

Skrevet
Gå inn i BIOS-setup, der finner du antagelig serienummeret.

Lette litt i bios, men fant ingenting. Vet du hvor i bios jeg finner det?

Skrevet

Et sannsynlig sted vil være på maskininfosiden. De fleste bærbare maskiner har en side i BIOS hvor det står info om prosessor, minne, busshastigheter osv.

På HP/Compaq finner du det under "System information".

Dell har en "Service tag" som fungerer som serienummer. Den finnes under "System info".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...