Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Er Zinzino legit?


Gamlemor

Anbefalte innlegg

En kompis av meg var innom og fortlate at han (kanskje) skal starte å selge kaffe for Zinzino. greia er at han får folk til å kjøpe en kaffemaskin og et abbonement på kaffe så får han provisjon. Jeg synes det høres litt fishy ut, greia er jo egentlig bare at du får noen til å kjøpekaffe av dem så får du penger. Det høres for godt ut til å være sant, for man kan visstnok tjene mye på dette, og som kjent, om det høres for godt ut til å være sant så er det sjeldent det. Han må betale sånn ca 5000 kr, for to kaffemaskiner og kaffe, en kaffemaskin til å ha hjemme (tror jeg) og en til utlån, og det synes jeg høres ut som om er der hele scammen ligger, om det er en.

 

So, noen som har noe mer informasjon om denne bedriften de vil dele?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skulle være ulovlig med dette? Folk abonnerer jo på alt mulig rart, om det er kaffe eller donaldo betyr vel ingenting. Høres ut som at man får kaffemaskinen til en fordelaktig pris mot at man binder seg for en gitt periode, ikke ulikt parabol-konseptet. Syns ikke at dette konseptet høre spesielt lønnsomt ut.

 

Provisjon er jo et virkemiddel som er veldig vanlig, spesielt blant telefonselgere.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Det høres ut som et helt vanlig MLM/pyramidespill.

 

In the most legitimate MLM companies, commissions are earned only on sales of the company's products or services. No money may be earned from recruiting alone ("sign-up fees"), though money earned from the sales of members recruited is one attraction of MLM arrangements. If participants are paid primarily from money received from new recruits, or if they are required to buy more product than they are likely to sell, then the company is a pyramid or Ponzi scheme, which is illegal in most countries.
Lenke til kommentar
Det høres ut som et helt vanlig MLM/pyramidespill.

 

In the most legitimate MLM companies, commissions are earned only on sales of the company's products or services. No money may be earned from recruiting alone ("sign-up fees"), though money earned from the sales of members recruited is one attraction of MLM arrangements. If participants are paid primarily from money received from new recruits, or if they are required to buy more product than they are likely to sell, then the company is a pyramid or Ponzi scheme, which is illegal in most countries.

Er det noe jeg burde advare kompisen min mot? :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...