Gå til innhold

Spørsmål om Nikon cls


Anbefalte innlegg

Har for alvor begynt å utforske mulighetene blits av kameraet gir meg. Nikons trådløse blitssystem er utrolig enkelt og intuitivt, men jeg har et lite spørsmål til dere som har mer erfaring med dette en meg; Hvorfor får jeg ikke til å ta seriebilder med blits når jeg bruker d300+sb600?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den interne blitsen støtter vel ikke seriebilder overhode? Gjorde nettopp en kjapp test med D200 og SB800. Med SB800'en som commander var det ikke noe problem å få seriebilder, men når jeg brukte den interne som commander, så var det kun ett bilde av gangen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sant som de andre sier at den interne blitsen ikke klarer seriebilder+ at blitsen ikke lader kjapt nok... Vet ikke om det går ann med SB-600 men med SB-800 kan du sette den i Su-4 slik at den ultøser på andre blitser og hvis du har en gammel blitz(HVIS)som fungerer (har en Sb-28) så fungerer det=)

Lenke til kommentar

Et annet problem jeg har merket med trådløs blitsstyring er at systemet tydeligvis er sensitivt for kaldt vær. Ved minst to anledninger har blitsen nektet å fyre, selv om jeg passet på at lyset fra kameraet treffer blitsen. Dette er frustrerende siden begge gangene var i jobbsammenheng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...