Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget er vel at folk har ulike oppfatninger av det å være forelsket, betatt og det å elske. I tillegg endres denne oppfatningen ettersom man blir eldre og får flere erfaringer under beltet. Om din oppfatning av forelskelse ikke stemmer overens med hennes oppfatning, gjør det egentlig noe? ;) Det blir som å si at én stein er stor mens en annen er liten. Man kan ikke definere en eksakt grense mellom stor og liten. Som jeg sa i en annen tråd angående akkurat dette: Forelskelse er relativt.

 

Sånn ser nå jeg på det. :)

Lenke til kommentar
Det er det vel bare en selv som kan bedømme? Hvilke følelser man har for noen, og hva man vil kalle det? En gang i tiden var det en fyr jeg knapt hadde pratet med som gjorde meg s(k)jelven, svett i hendene, klønete og stjal tankene mine 24/7 - hva var det? Jeg vil kalle det en forelskelse, selv om jeg omtrent ikke kjente mennesket. Det varte forøvrig i tre år, var ikke på tomannshånd med ham mer enn en par-tre ganger, og vi snakket omtrent ikke mer enn det sammen heller.

Men du valgte å ikke bli bedre kjent med han eller prøve deg på han heller?

Lenke til kommentar

Det er helt forskjellig fra person til person.

 

Jeg ser det sånn at man er betatt når man liker en fyr, men har aldri snakka noe spesielt med han, bare korte samtaler. Om man aldri har snakket med vedkommende, men synes han/hun er pen kjekk og hele pakka så er man ikke betatt.

 

Man er forelska når man liker en person, har blitt godt kjent med vedkommende og liksom tatt det neste "steget" fra å være betatt. Man liker personens utseende og personlighet og kunne tenkt seg noe seriøst med han/henne osv.

 

Å elske noen skal veldig mye til.

Lenke til kommentar

Folk som ikke ser forskjellen mellom forelska/crush/betatt/elske har neppe vært forelska, og kanskje punktene forbi forelskelsen.

 

Faen, hadde aaaldri trodd det virkelig var så mye i de følelsene. Første gangen (og eneste) bare wwooow. Ligger såå mye mer i vanlig love songs enn hva jeg hadde trodd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...