Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp jeg skal ha "ny" bil. audi tt, mx5,z3 eller mr2?


Anbefalte innlegg

Alfa Brera er en kjøremaskin, og ingenting annet.

http://youtube.com/watch?v=UvQANHEwLwg

 

Hva Fifth Gear mener om en bil er da ikke relevant, tidenes mest tvilsomme bilprogram.

 

Top Gear var veldig fornøyd med den, og deres mening teller vesentlig mer enn brannstifterne på Fifth gear.

 

Jeg har ikke eneretten her i landet på å bestemme hva som er en kjøremaskin eller ikke, du må for all del få være med i diskusjonen der. Likevel greier jeg ikke å unngå å spørre: Har du kjørt overnevnte bil?

Alfa Romeo Brera er den eneste nyere Alfa Romeo jeg har kjørt, eller for den sak sittet i, jeg vet derfor heller ikke hva man faktisk forventer seg av en ny Alfa Romeo. Jeg er også en mann preget av Colin Chapman-tanker, og mine meninger formes utvilsomt av dette..

 

Ut fra min korte erfaring med bilen (fikk låne bilen over en helg) så opplevde jeg bilen som like sammarbeidsvillig. Den understyrer inn i svinger, er svær tung både inn i og ut av svingene og føles på ingen måte ut som en typisk kjøremaskin. Dette har sin naturlige forklaring i at bilen har store overheng og en vekt på 1680 (for toppmodellen med firehjulstrekk os.v.). Jeg har full forståelse for at mange synes bilen er pen/vakker, selv om jeg ikke vil si meg enig i det heller.

 

Jeg kan ikke unngå å spørre; Hva kjører så du til vanlig? Sherman Tanks?

 

Jada, userøst av meg, klar over det. :p

 

 

Til trådstarter: Jeg ville nok gok for Mx-5 av bilene du nevnet. Det skal nevnes at jeg ikke har kjørt noen av dem, men ut fra det jeg har lest meg til virker det som om Mx-5 er mest gøy for pengene. Selvsagt hvis du kan leve med en litt femenin bil. Audi TT skal visstnok slite med noe av det samme som Alfa Romeo Brera.

Uansett ville jeg nok prøvekjørt samtlige, man setter jo gjerne litt forskjellige krav til biler.

 

;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har full forståelse for at mange synes bilen er pen/vakker, selv om jeg ikke vil si meg enig i det heller.

 

:eek:

 

Du må gjerne finne en nybil som koster like mye eller mindre, som er penere.

 

Nå regnes vel ikke skjønnhet ut fra pris eller alder, gjør det vel?

Lenke til kommentar
Alfa Brera er en kjøremaskin, og ingenting annet.

http://youtube.com/watch?v=UvQANHEwLwg

 

Hva Fifth Gear mener om en bil er da ikke relevant, tidenes mest tvilsomme bilprogram.

 

Top Gear var veldig fornøyd med den, og deres mening teller vesentlig mer enn brannstifterne på Fifth gear.

Ikke for å dra denne diskusjonen langt vekk fra topic men hø? Fifth gear har faktisk tre folk som kan kjøre bil med i programmet, mens Top Gear har en (The Stig) som uansett ikke får si noe om hva han syns. Javisst Top Gear er mer underholdende men de har jo ikke filla peiling på hva de snakker om som oftest. Hvis jeg skulle valgt et tidsskrift som virkelig vet hva de snakker om så ville jeg satset på EVO:

 

Nose-heavy physics does win through; I have to slow down to rein in the understeer because late braking and kicking the tail out doesn't give enough sustained weight transfer across the back to let me keep the power on. Yes, you can make the Brera drift on a shorter bend, and you do get a frisson of rear-driveness as you power onto the next straight, but it's a transient state. Alfa's test drivers say you can make it power sideways if you really abuse it, but it's not natural.

 

I en senere gruppetest vinner Audi S3 og BMW 130i med god margin, selv om de sier Alfa'n ser og høres bedre ut.

 

Når det er sagt, så har ikke jeg (og ei heller du har jeg inntrykk av) kjørt denne bilen så da blir det vel likegyldig hva vi mener.

Lenke til kommentar

breraen er etter min mening en bil man kommer til å bruke mer tid på å hvile blikket sitt på enn å kjøre (uten å selv ha kjørt den).

 

personlig ville jeg gått for en 2. gen MR2 GTI turbo, etter sigende meget bra kjøreegenskaper og fine å se på.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

 

ville kanskje ha snakket med gutta på need4speed.no, de importerer det meste (har sett noen av disse importert fra sveits).

 

1. gen TT er vel ikke akkurat kjent for sine gode kjøreegenskaper, og sliter vel litt med sitt opphav i Golf.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...