Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkort prob - Ikke no bilde


Anbefalte innlegg

Heisann!

Skulle skifte ut mitt gamle kabinett.

Alle delene hadde stått på plassen sin i over 3år og fungert smertefritt.

Uansett så etter jeg hadde montert alt på plass i det nye kabinettet, dobbeltsjekka at alt var på plass så satte jeg i strøm kabelen på PSUen osv.

Men nå er det no gærent med PSUen. Den gir meg strøm når jeg tar på den.

Det er tydelig at det ikke er 240v strøm den gir meg, men kan være noe rundt 12v elns, uansett så er det noe galt. Har ikke tørt å slått på bryteren på PSU, da vil nok hele HKet osv. ødelegge seg opp..

Og når PSUen står montert gir det hele kabinettet strøm, så om man er nær kabinettet merker man det da også.

Eneste jeg gjorde med PSUen var blåse gjennom den pga MASSE støv etter en 3års bruk.

Pleier en PSU å ble ødelagt om man tar den opp ned?

Hjelp please! Desperat! Har en diagnose som heter Hardware Rage akkurat nå!

Endret av Albatron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ha skjedd noe mens jeg blåste ja, men merker heller ingen løse deler inni den.

Ingen kabler som henger og slenger, alle er pent knyttet sammen med strips.

Eneste som jeg føler kan være feilen er at jeg må montere PSUen loddrett istedenfor vannrett slik det var på det gamle kabinettet, men skal vel ikke være no gærent i det? Men uansett, har blitt kvitt det med PSUen leder strøm, nå er det bare å få starta maskinen. HKet lyser, men ingen reaksjon. Har også prøvd å starte "maskinen" uten å ha montert det i kabinttett, men det gikk ikke. Hører PSUen "jobber" for den kommer med sånn Untz, når jeg tar øre inntil.

Lenke til kommentar

Okey, akkurat nå ligger HKet på en isopor bit med mange ledninger kobla inn.. Endelig fikk jeg den til å funke, himmelsk å høre lyden fra vifta. Kan hende HKet bøyer seg elns når jeg skrur det inn i kabinettet.. Så skal montere bit for bit inn i kabinettet, se hva som skjer.

 

Takk for all hjelp uansett, <3 forumet her! Raske og gode svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...