Gå til innhold

[LØST]kjøre linux rett fra cd


Anbefalte innlegg

hei. hvordan kan jeg kjøre linux rett fra cd uten å legge noe på harddisken.

vil gjerne prøve ubuntu, er det noen som vet om et sted jeg kann finne en verson som jeg kan laste rett inn på cd eller minnepenn?

Endret av -lost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flere distribusjoner har såkaldte live-CD-er. Den vanlige Ubuntu-CD-en som du kan laste ned her er av den typen. Lykke til!
prøvde dette men fikk det ikke til. jeg lasta ned brente til cd og starta pcen på nytt, tryke på f8 og trykte boot fra cd eller no sånn. etter det så starta den bare som normalt på vista
Lenke til kommentar

du må brenne den på en "spesiell" måte for at ISO filen skal "åpne" seg og og legge seg riktig på CD-en slik at du kan boote fra cd... Ett enkelt, bra og gratis program er infra recorder. Det brukte jeg og kan ikke huske og ha hatt noen problemer. Under er det linket til en enkel og oversiktelig guide til hvordan du gjør det.

 

ClIckY

Lenke til kommentar
du må brenne den på en "spesiell" måte for at ISO filen skal "åpne" seg og og legge seg riktig på CD-en slik at du kan boote fra cd... Ett enkelt, bra og gratis program er infra recorder. Det brukte jeg og kan ikke huske og ha hatt noen problemer. Under er det linket til en enkel og oversiktelig guide til hvordan du gjør det.

 

ClIckY

fikk det til nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...