Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dårlig ytelse med helt OK gaming system.


Anbefalte innlegg

Hei. Har dette oppsettet:

 

AMD ATHLON 64 X2 5200+ 2.6GHZ 27c IDLE, 32c Load

CLUB 3D GF 8800GTS 320MB 59c IDLE, 62c Load

KINGSTON 2048MB 667MHZ DDR2 DIMM CL5

ASUS M2N4-SLI AM2

 

Systemets temperatur ligger på 33c

 

I følgende spill får jeg veldig laber FPS. (Alle grafikkinstillinger er satt til fullt)

 

I wow får jeg rundt 40-60Fps OVERALT

I trackmania Nations med mange biler får jeg bare rundt 57FPS.

I 3Dmark06 får jeg bare 8677 Poeng på standard testen.

 

 

Nyeste drivere er installert og alt skal jo egentlig funke, men nei.

 

Kan den labre ytelsen ha noe med at jeg skviste på LITT for mye kjølepasta da jeg satte sammen datamaskinen?^^

Like før det rant ut på HK.

 

Takk ;)

 

Edit: Kan vel føre på at jeg kjører med en oppløsning på 1280x1024

Endret av Asdt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mengde kjølepasta kan ikke påvirke CPUen ytelse, kun dens temperatur, så det er helt urelatert ved mindre du har grist så jævlig mye at CPUen overoppheter og throttler ned for å ikke skade seg selv, og det virker ikke sansynlig hvis vi anntar at temperatur-målingene dine er sånn noenlunde nøyaktige innenfor plus/minus 10 celcius - slikt skjer ikke før langt over 60++ celcius.

 

Litt usikker på hva et sånnt system skal få i 3dmark, men 8677 virker ikke helt usansynlig fra å være normalt. Beste taktikk er gjerne at noen andre her med lignende system tar en måling for deg og ser hva score de får.

 

Ytelsen høres kanskje litt laber ut ja, i og med at det er bare i 1280x1024 oppløsning tross alt.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

at du hadde for mye pasta på ville slått seg ut i temp. førsdt, noe det ikke ser ut til at det gjør her. Selv om programmet du måler med viser 10 grader for lite i forhold til faktiske forhold, er du fremdeles safe der.

 

Her lukter det manglende drivere eller noe.... har du husket chipset drivere?

Lenke til kommentar

Ved et kjapt søk på 3DMark sin Online Result Browser finner jeg at resultatene for din maskinvare strekker seg fra 8100 til 9400 3DMarks (06). De øverste er nok hardt overklokket og tweaket. Så jeg kan ikke se at du skulle hatt noe særlig høyere ytelse der enn det du har.

 

40-60 FPS høres heller ikke labert ut med alle innstillinger på fullt, spør du meg, uten at jeg er noen ekspert på de spillene du nevner.

 

Jeg synes det lukter for store forventninger.. :)

Lenke til kommentar
Ved et kjapt søk på 3DMark sin Online Result Browser finner jeg at resultatene for din maskinvare strekker seg fra 8100 til 9400 3DMarks (06). De øverste er nok hardt overklokket og tweaket. Så jeg kan ikke se at du skulle hatt noe særlig høyere ytelse der enn det du har.

 

40-60 FPS høres heller ikke labert ut med alle innstillinger på fullt, spør du meg, uten at jeg er noen ekspert på de spillene du nevner.

 

Jeg synes det lukter for store forventninger.. :)

 

Helt enig, med mitt hardware på stock så får jeg veldig lik poengsum i 3dmark06 som trådstarter.

Lenke til kommentar

Jeg må være enig i at 3dmark scoren virker i grunnen riktig. Spillene kan jeg ikke uttale meg for mye om, sidne jeg ikke spiller WOW særlig mye, og dessuten aldri på en slik lav oppløsning (bruker 1920x1200 på alt), så jeg har ingen idè om hva slags framerate det BURDE være.

 

Spørsmålet er kanskje om det er bare WOW og dette andre spillet som du synes går tregt, eller om du synes det går tregt på alt.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...