Gå til innhold

Hvordan overklokke cas 2,5 ram til cas 2


Anbefalte innlegg

jeg har kjøpt 2 brikker av denne rammen: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl

 

og jeg har tenkt å overklokke fra cas 2.5 til cas 2. må jeg stille på mer en cas eller er det noe voltopplegg eller noe?? og hva er sansynligheten for at rammen min tar kvelden ved dette forsøket??

 

Svar fort er derre schnelle jeg har lyst til å prøve d så fort som mulig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har kjøpt 2 brikker av denne rammen: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl

 

og jeg har tenkt å overklokke fra cas 2.5 til cas 2. må jeg stille på mer en cas eller er det noe voltopplegg eller noe?? og hva er sansynligheten for at rammen min tar kvelden ved dette forsøket??

 

Svar fort er derre schnelle jeg har lyst til å prøve d så fort som mulig

 

*flirer* ja.. schnell!

 

joda, du burde sette opp volt'n på ram'n til 2,7v, har prøvd 3 sånne brikker, men 512mb varianten, på 2,7v klarte alle cl2-2-2-5 på 166 mhz. kjører selv en på 2,7v og 200 mhz, cl2,5-3-3-7

 

sjansen for at minnebrikkene tar kvelden er særdeles liten... må mer til enn 5-7% økning i volt for å ta knekken på brikkene. hastigheten har ingenting å si for levetiden vanligvis.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gjør det enkelt gå inn i bios og sett fra cas2.5 til 2, det var det.

 

Hvis maskinen blir ustabil kan det hende du må flytte litt på rambrikkene og prøve litt. Sett tilbake og la rammen kjøre seg inn og prøv igjen, da gikk det hos meg.

 

Rammen vil ikke dø, ryke og brenne i helvete. Verste som kan skje er at du må resette bios (er en jumper du flytter for å nullstille til fabrikkinnstillinger)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...