Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke harddisken i Windows!


Anbefalte innlegg

Nå har det kommet et nytt problem. Urelatert til de 3 postene nedenfor. Fikk i dag en 750GB HD i posten som jeg koblet til. En Seagate Barracuda.

 

PC-en starter helt fint, men harddisken vises ikke. Det vil si, den vises i Device Manager og BIOS, men ikke i "Min Datamaskin". Har prøvd det meste inne på BIOS, og updatet driveren på Device Manager, men funker ikke.

Endret av Hawtz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du hatt installert ett operativsystem på noen av disse diskene før ?

 

Er det IDE eller SATA?

 

I så tilfelle er det nok en oppstartsfil/sektor som ligger igjen på den disken. Prøv å stille inn BIOS til å starte fra den disken du installerte WinXP på, og ikke godta noen andre oppstarts alternativer enn den.

Lenke til kommentar

Haha. Gjorde det rett før jeg så posten din, og nå funket det :) 250bg'en stod som master, så jeg bare tok [none] på alle masterne, og skiftet boot sequene på hd'ene til 80gb'en som først

 

;)

 

Var S-ata btw

Endret av Hawtz
Lenke til kommentar
Har du sørget for at harddisken er tildelt bokstav i DiskManagement? Den må ha det for å være synlig i Min Datamaskin.

 

Tja, I Device Manager heter den jo ST3750640AS, men vet ikke om den er tildelt navn. Hvordan gjør/sjekker jeg det?

hei. prøv og formatere hardisken din

Lenke til kommentar

Du må inn i Disk Management (ikke det samme som Device Management). Der må du partisjonere den. Du kan også formattere den. Etter dette dukker den fram i Min Datamaskin. Høyreklikk på Min Datamaskin og velg Behandle. Du finner Diskbehandling i menyen på venstre side.

 

NB! IKKE svar ja på at den skal være dynamisk. Dette har du bare bruk for dersom du skal kjøre software raid, og kan skape problemer dersom du skal formattere og installere windows på nytt igjen senere, eller flytte disken over til en annen PC.

Lenke til kommentar

Hei,

 

som andre er inne på:

Innstillinger -> Kontrollpanel -> Administrative vertøy -> Datamaskinbehandling.

 

Der klikker du på "Diskbehandling", finner den nye harddisken, høyreklikker og velger aktiver/initialiser eller hva det nå er, husker ikke helt.

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...