Gå til innhold

Litt om Heismontør?


Anbefalte innlegg

Hey, jeg har nå tatt et steg videre for å bli heismontør. Men jeg vil gjerne vite litt mer om ca lønning og hvor lett det er å få læreplass.

 

skal nå begynne på vg2 elenergi og tenkte på å bli heismontør. Jeg har hørt at dette både et spennende og et godt betalt yrke.

 

Har også hørt at det er litt off-shore relatert dette yrket, stemmer dette?

 

Jeg hørte av en kompis at første halvåret som lærling hadde du 120 kr timen, er dette sant?

 

takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yrket Heismontør har svært høy begynnerlønn, tror de ligger på 4.plass i lander over høy begynnerlønn. Langt over jurister og lignende. Men det skal vel sies at de fleste jurister stiger stort i lønn etter et par år, og tar igjen heismontører :p

 

heisfolka tjener forøvrig 432.000 kroner som gjennomsnittlig startlønn. Kilde

Lenke til kommentar
Heismontører er sleipe. De tar lite folk inn i lære i faget slik at etterspørselen og betalingen skal forbli høy. Du burde kjenne en heismontør for å bli en etter hva jeg har hørt.

 

Helt enig.

De er noen sleipe jævler.

Det er absolutt gunstig for dem at det er få folk slik at de er etterspurte.

 

Kan heller ikke si jeg er spesielt imponert over arbeidet de gjør, vil ikke si de står på noe spesielt, ikke på anlegget jeg er på hvertfall.

Er vel en 4-5 timer tilstede hver dag på plassen, og fredager er de borte.

Nesten så jeg blir litt sur men det er jo ikke noe vits i det heller.

Lenke til kommentar
Er vel en 4-5 timer tilstede hver dag på plassen, og fredager er de borte.

 

Dei jobber litt meir enn det, der som eg jobber var dei ca 10 timer fra mandag til torsdag. Fredagen brukte dei til å reise heim. Men dei kom ikkje på jobb før klokka 11.

 

Men vist du skal bli heismontør bør du ikkje ha høgdeskrekk. Det er ganske sotore høgder man jobber i.

Lenke til kommentar

Jeg jobber som heismontør i 4 halvår. Jeg begynte med en lønn på 75 kr/t ikke 120 som en sa. En hjelpemontør har rundt 180 kr/t. Firma jeg jobber i har hele 25 lærlinger/hjelpere så vi har tatt inn ganske mange de siste åra.

 

En som sier at det var noen montører som bare var 4-5 timer tilstede? Det hørtes litt rart ut, jeg er ihvertfall på jobb 7,5 time man-fre. Det er også et ganske krevende yrke fysisk. Det spørs om du vil bygge nye heiser eller bare ta heis stopp

 

Det er bare og søke på de firmane som er godkjent for opplæring. på www.opphei.no ser du alle firmaene du kan søke på.

 

http://heis.no/Tariff.aspx?docid=71 På gjennomsnittslønna du ser øverst der kan du vel legge på rund 10%.

Lenke til kommentar

75 kroner timen i start som lærling er sykt bra for å være på land. Trodde ikke det var mange firmaer som tok inn 25 lærlinger ? Det må være ett sinnsykt stort firma, eller så må det være landsdekkene og det er alle lærlingene totalt ?

Lenke til kommentar

Arbeidstidene er vanlig 37,5 t i uka. Kan bli litt reising, det spørs hvor du jobber, hvis det er en mindre by du jobber i så kan det hende du må kjøre til de nærmeste byene rundt.

 

Vbrattla:

Med de 25 mener jeg aller lærlinger og hjelpere i det samme firma over hele landet. I avdelingen jeg jobber i er det rundt 5 lærlinger. Tror de skal ta inn 2 nye etter sommeren

Endret av DykkernX
Lenke til kommentar

HK service AS trur eg og tar inn lærlinger, når eg hjelpte dei med å legge opp strøm og diverse ting til heisen var det ein lærling og ein som nett hadde blitt heismontør.

 

Men ein lur ting er å finne eit firma og prøve å få vere med å jobbe med dei når du har ferie eller fri dager. Trur det er større mulighet for å få ein lærlinge plass da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...