Gå til innhold

Lydkortet fungerer ikke i dos....


Anbefalte innlegg

hei,.. jeg har ett problem... lydkortet mitt klarer ikke å aktivere seg i dos.... har funnet selve fila som skal sende den igang... men den klager på at jeg ikke har noe emm846 eller noe sånt... har en slik fil og... men klarer ikke å loade den heller.... jeg har creative sb live value... kjører win 98 se og klarer ikke få igang lydkortet i ms-dos modus... noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Unnskyld at jeg spør, men hva i f**n skal du med lyd i dos? :-?

 

 

Og hvorfor svarer du med den tonen? Jeg kan gi mange grunner til lyd i DOS, f. eks. gamle spill. Jeg klarer fortsatt ikke å legge fra meg Bubble Bobble :)

 

Nå har jeg ingen erfaring med Live kort i DOS, så det er litt vanskelig å hjelpe. Men jeg fant fort denne sida ved å søke i google:

http://www.computing.net/dos/wwwboard/forum/12633.html

 

Ville forsøkt det, hilsen

Idar

Lenke til kommentar

Virker som du må ta deg et kurs i dos :)

 

Det som lydkort driveren din trenger er mere minne.. Som du kanskje vet kan DOS administrere maks 1024 kb av minne.. Du har selvsagt mere, men derfor må du bruke minne-hånderingsprogram som f.eks emm386.

 

Dette må loades ved å konfigurere autoexec.bat og config.sys fila i din C: stasjon. Du kan jo ta en titt på windows.no for å finnne mere informasjon om hvordan man gjør dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...