scribbleh Skrevet 5. mars 2008 Skrevet 5. mars 2008 Hei jeg har satt sammen et script nå og det funker som det skal men da jeg la på ett login system så vil ikke nyhetene mine postes noe mer. Her er koden <?php $username = "bruker"; $password = "passord"; if ($_POST['txtUsername'] != $username || $_POST['txtPassword'] != $password) { ?> <h1>Login</h1> <form name="form" method="post" action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>"> <p><label for="txtUsername">Username:</label> <br /><input type="text" title="Enter your Username" name="txtUsername" /></p> <p><label for="txtpassword">Password:</label> <br /><input type="password" title="Enter your password" name="txtPassword" /></p> <p><input type="submit" name="Submit" value="Login" /></p> </form> <?php } else { ?> <?php if (!isset($_POST['submit'])) { ?> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html> <head> <title>Micro News</title> <link href="style/style.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> <script language="javascript" type="text/javascript" src="js/tiny_mce.js"></script> <script language="javascript" type="text/javascript"> tinyMCE.init({ mode : "textareas", theme : "advanced", theme_advanced_buttons3 : "", theme_advanced_toolbar_location : "top", theme_advanced_toolbar_align : "left", }); </script> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /><style type="text/css"> <!-- body { background-image: url(mainframeBG.png); background-repeat: repeat; } .style1 {color: #FFFFFF} body,td,th { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; } .style2 {color: #FF0000} --> </style></head> <body> <div id="main"> <div class="style2" id="caption">Steezy News - Add news</div> <form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post"> News title:<br/> <input type="text" name="title" size="40"/><br/><br/> Content:<br/> <textarea name="newstext" rows="15" cols="67"></textarea><br/> <center><input type="submit" name="post" value="Save" /></center> </form> <div class="style1" id="source"></div> </div> </body> <?php } else { $newsTitel = isset($_POST['title']) ? $_POST['title'] : 'Untitled'; $submitDate = date('Y-m-d g:i:s A'); $newsContent = isset($_POST['newstext']) ? $_POST['newstext'] : 'No content'; $filename = date('YmdHis'); $f = fopen('news/'.$filename.".txt","w+"); fwrite($f,$newsTitel."\n"); fwrite($f,$submitDate."\n"); fwrite($f,$newsContent."\n"); fclose($f); header('Location:index.php'); } ?> <?php } ?> når jeg fjerner login koden så funker det andre.. men må få de begge til å funke og jeg vet ikke hva som er feil..
Danny92 Skrevet 5. mars 2008 Skrevet 5. mars 2008 (endret) Får du noen feilmeldinger?? Kan hjelpe litt det Edit: Er det sånn at innloggings boxen kommer opp når du skal legge inn nyheten(når du trykker på submit)? Vis det så kan du google på login script med session eller cookie.. Endret 5. mars 2008 av dannyboy_1992_
scribbleh Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Skrevet 5. mars 2008 (endret) jepp det er akkurat det som skjer skal sjekke ut med google nå EDIT: hmm ser ut som dette krever mySQL og shit... er det noen annen måte å få dette til å funke? Endret 5. mars 2008 av effortfilm
Danny92 Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 Mulig og få til session uten mysql, kanskje jeg kan ta meg frihet senere i dag og bygge et eller finne et for deg.
alec1 Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 (endret) øhhm, ingenting i dette scriptet krever noe som helst MySQL eller shit. Problemet ligger vel heller i at innloggingen i dette scriptet ikke er noen inlogging i det hele tatt. Det eneste den gjør er å sjekke om passord _eller_ brukernavn er rett. (noe som blir helt feil, både brukernavn _og_ passord må jo stemme). men problemet ligger i at når du poster brukernavn og passord er POST[txtUsernavn] og POST[txtPassord] riktig og du vil se skjemaet for nyheter. MEN, når du da skal submite dette skjemaet, kjøres hele koden på nytt og da er jo ikke POST[txtUsernavn] og POST[txtPassord] satt lenger og du vil dermed se innloggingsskjemaet og nyheten ble aldri lagt til. Endret 6. mars 2008 av alec1
scribbleh Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Skrevet 6. mars 2008 Mulig og få til session uten mysql, kanskje jeg kan ta meg frihet senere i dag og bygge et eller finne et for deg. om du kunne ha gjort det så hadde det vært konge
alec1 Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 (endret) Fo å gjøre det veldig enkelt kan du legge til disse to linjene i form'en for nyheter. <input type="hidden" name="txtUsername" value="<?php echo $_POST['txtUsername']; ?>" /> <input type="hidden" name="txtPassword" value="<?php echo $_POST['txtPassword']; ?>" /> Endret 6. mars 2008 av alec1
Danny92 Skrevet 6. mars 2008 Skrevet 6. mars 2008 (endret) Jeg bygge om scripte ditt jeg, nå slår du inn brukernavn og passord når du skal legge inn nyheten din: <?php ob_start(); $brukernavn = "BRUKERNAVN"; $passord = "PASSORD"; if(isset($_POST['submit'])) { $bruker = $_POST['bruker']; $pass = $_POST['pass']; if($bruker == "$brukernavn" && $pass == "$passord") { $newsTitel = isset($_POST['title']) ? $_POST['title'] : 'Untitled'; $submitDate = date('Y-m-d g:i:s A'); $newsContent = isset($_POST['newstext']) ? $_POST['newstext'] : 'No content'; $filename = date('YmdHis'); $f = fopen('news/'.$filename.".txt","w+"); fwrite($f,$newsTitel."\n"); fwrite($f,$submitDate."\n"); fwrite($f,$newsContent."\n"); fclose($f); header('Location:index.php'); } else { echo("Feil brukernavn eller passord!"); } } else { ?> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html> <head> <title>Micro News</title> <link href="style/style.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> <script language="javascript" type="text/javascript" src="js/tiny_mce.js"></script> <script language="javascript" type="text/javascript"> tinyMCE.init({ mode : "textareas", theme : "advanced", theme_advanced_buttons3 : "", theme_advanced_toolbar_location : "top", theme_advanced_toolbar_align : "left", }); </script> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /><style type="text/css"> <!-- body { background-image: url(mainframeBG.png); background-repeat: repeat; } .style1 {color: #FFFFFF} body,td,th { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; } .style2 {color: #FF0000} --> </style></head> <body> <div id="main"> <div class="style2" id="caption">Steezy News - Add news</div> <form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post"> News title:<br/> <input type="text" name="title" size="40"/><br/><br/> Content:<br/> <textarea name="newstext" rows="15" cols="67"></textarea><br/> <br />Brukernavn: <input type="text" name="bruker" /> <br />Passord: <input type="password" name="pass" /></p> <center><input type="submit" name="submit" value="Lagre" /></center> </form> <div class="style1" id="source"></div> </div> </body> <?php } ?> Det skal funke, får ingen feilmeldinger hvertfall Endret 6. mars 2008 av dannyboy_1992_
scribbleh Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Skrevet 6. mars 2008 WOO tusen hjertelig takk dannyboy! you made my day! dette er perfekt ^^ tusen takk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå