Gå til innhold

Tilkoblet: Bare lokal; ingen internett.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har et trådløst nettverk som forhåndsvis har fungert bra hele tiden. Men i løpet av de(n) siste uken(e) har jeg har noen problemer.

 

Hver eneste dag, på et tilfeldig tidspunkt på dagen (faktisk ofte på kvelden), så kobler nettverket mitt seg ut. Vel, det kobler seg egentlig ikke ut, men det som skjer er at, i det ene øyeblikket er jeg "Tilkoblet: Lokalt og internett", men helt tilfeldig, ut av ingenting, begynner nettet å gå ENORMT sakte. Nå sier nettverksikonet nedi hjørnet "Tilkoblet: Bare lokal". Jeg prøver og restarte routeren/modem, men det ser ikke ut til å fungere; internett fungerer ikke.

Internetten funker ikke på et par timer, som oftest, etter at det slutter å fungere. Helt tilfeldig starter den å fungere igjen, og jeg får "Tilkoblet: Lokalt og internett" opp igjen.

 

Dette skjer da hver dag, nå for tiden, og er ekstremt frustrerende til tider. Spesielt når jeg driver på med noe jeg må være på internett for å kunne gjøre.

Dette skjer da helt tilfeldig, og det er ingen som fikler/har fiklet med ting før dette skjer.

 

Til informasjon, så bruker jeg en Linksys Wireless-G; WRT54GL.

 

Takk for all hjelp, og jeg håper dere har en anelse om hva som forårsaker dette bryet.

Endret av Creowks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 11 måneder senere...

Jeg har samme problemet.

 

Fikk ny pc med vista for litt siden. Og de siste dagene har internetten på den pcen bare sluttet å fungrere, sånn plutselig. Er ikke noe galt med nettleverandør, router eller kabel. Internetten på laptopen fungere som den skal også når internetten plutselig slutter å fungere på den nye pcen. En restart av pcen ser ut til å fikse internett problemet for en liten stund, men hvorfor skjer dette? Hva må jeg gjøre for å få stabilt internett på den nye pcen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...