Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bruke standard diskant i komponentsett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei..

 

Om jeg skal bytte til et komponentsett i bilen, MÅ jeg da bytte ut diskantene? Og bør jeg bruke delefilteret selv om jeg har forsterker?

 

 

Mvh Torstein

 

Bytte hvilke diskanter? Har du to/tre-veis fra før så er svaret ja.

 

Delefilteret må brukes om du ikke har en firekanals forsterker med innebygd delefilter som kan stilles inn på en delefrekvens på rundt 3KHz høypass på to av kanalene, og tilsvarende frekvens lavpass på de to andre kanalene.

 

Delefilteret som følger med sørger for at diskanten ikke spiller de lave frekvensene da dette kun vil skape forvrengning og etterhvert ødelagte diskanter.

Lenke til kommentar
Hei..

 

Om jeg skal bytte til et komponentsett i bilen, MÅ jeg da bytte ut diskantene? Og bør jeg bruke delefilteret selv om jeg har forsterker?

 

 

Mvh Torstein

 

Bytte hvilke diskanter? Har du to/tre-veis fra før så er svaret ja.

 

Delefilteret må brukes om du ikke har en firekanals forsterker med innebygd delefilter som kan stilles inn på en delefrekvens på rundt 3KHz høypass på to av kanalene, og tilsvarende frekvens lavpass på de to andre kanalene.

 

Delefilteret som følger med sørger for at diskanten ikke spiller de lave frekvensene da dette kun vil skape forvrengning og etterhvert ødelagte diskanter.

 

Bytte de som står standard i bilen (golf 4), vet ikke om de er 2 eller 3-veis.

Har en 4 kanals forsterker, det er en:Amplifier

 

Hvordan festes delefilteret btw?

Lenke til kommentar
Hvorfor vil du ikke bruke delefilteret?

 

Har ikke noe imot å bruke det, men er litt stress å bytte diskanten siden den er smeltet fast i diskantholderen i døren.. Men kan jo bruke delefilteret på diskanten jeg har idag, ikke sant?

 

Du HAR jo et komponentsett. Og det sitter helt sikkert et delefilter der fra før. Hvis det låter sånn nogenlunde skjønner jeg da ikke helt hva du surrer med.

Lenke til kommentar
Hvorfor vil du ikke bruke delefilteret?

 

Har ikke noe imot å bruke det, men er litt stress å bytte diskanten siden den er smeltet fast i diskantholderen i døren.. Men kan jo bruke delefilteret på diskanten jeg har idag, ikke sant?

 

Du HAR jo et komponentsett. Og det sitter helt sikkert et delefilter der fra før. Hvis det låter sånn nogenlunde skjønner jeg da ikke helt hva du surrer med.

 

Viste seg å ikke være så stress likevel, litt oppfinnsomhet og god fantasi løste saken;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...