Gå til innhold

Problemer med DVD-Brenner!


reflect

Anbefalte innlegg

Har en ny Pioneer 105 DVD-RW. Når jeg prøver å brenne i Nero, får jeg meldingen "power calibration error". Kjører jeg dermed en simulering, får jeg ikke noen feil, men med en gang den skal brenne så skjer det. Har også prøvd PrimoDVD, og får også feilmeldinger.

 

Å brenne vanlige cd-r plater fungerer helt fint. Har også prøvd å koble ifra cd-brenneren som stod på samme kable, i tillegg har jeg prøvd en av de andre strømkablene.

 

Er det noen som vet hva som er galt?

 

Takker for svar!

 

Mvh,

 

Yngve

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Glemte å si at dvdr platene er noen noname plater som jeg kjøpte samtidig som brenneren, og i følge andre jeg har vert i kontakt med som har samme type brenner så fungerer de platene bra hos dem.

 

Har samme DVD brenner som deg , bare a05 , altså retail , men uanz...

Det jeg leste i bruker maual og på diverse forum/FAQ , så må den brenneren ha kvalitets DVD plater , mens cd platene kan være hva som helst.

 

Det som ble anbefalt var pioneer (en bombe) eller verbatim DVD plater.

 

La meg oppsumere , vanlige CD`er kan være hav som helst , DVD plater - Kvalitet.

Lenke til kommentar

Jeg klare til slutt å få brent på en plate, helt tilfedlig så funket det i 1x. Men den virket verken i dvd spilleren i stuen eller på dvd-brenneren på pcen etterpå. Så mulig det er platene som er boss ja.

 

men en annen merkelig ting også. når jeg skal spille av dvd-filmer i windvd, så vil de ikke spille. det virker som hele maskinen lagger i windvd, og jeg kommer ikke så langt som til manyen på platen. telleren står på 00:00:00, så det virker ikke som den vil starte. Hvorfor i all verden skjer dette? Dette har fungert utmerket før med dvd-rom'en.

 

eneste bytte er å bytte brenneren med dvd-romen. ellers er den erstattet på samme sted som dvdromen stod før.

 

wicked?

 

Yngve

Lenke til kommentar

Ta å sjekk media id'n på de skivene, fremgangsmåte her.

 

Vedder på at den er TDK02, de skivene er har fake media id, dette fordi produsenten Princo ikke vil betale royalty til Pioneer (de krever dette på 2x media siden den er en Pioneer-standard). Når Pioneer fant det ut kom det nye firmwarer som nekter å skrive de skivene skikkelig. Med gammel firmware på A03 og A04 går de greit men ikke med nye og skivene har aldri vært noen suksess på på A05.

 

Kast skivene eller gi de bort til noen som har en sony brenner, er lettere å få de til å funke med dem.

 

Vil du sjekke opp mer vil du oppdage at utenlandske fora har side opp og ned med tråder om dette emnet.

 

Kjøp Verbatim er et godt tips, eller finn noen som selger Traxdata 4x media, disse er laget av Ritek og er verifisert til å funke bra. I tillegg får du utnyttet hastigheten breneren din ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...