Gå til innhold

asus a7n8x


dude80

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja jeg tror da det. Minnebrikkene dine er egentlig ikke 333MHz nemlig, de er 166MHz brikker som overfører data to ganger for hver "MHz" hvis du skjønner ;) Dermed er det like raskt som 333MHz.

 

<flisespikkermode>

DATA overføres to ganger per hz, altså på både "stigende" og "synkede" flanke av klokkepulsen. MEN kommandoer og slike ting sendes PÅ klokka. Det dette medfører er at latencyen, eller forsinkelsen man ser før data begynner å strømme på etter at man har bedt om dem, IKKE er forskjellig fra "SDR-SDRAM " (Single Data Rate"-SDRAM i motsetning til "Double Data Rate-SDRAM"). Dette fører igjen til at den praktiske ytelsen som er mulig å få ut av DDR-SDRAM IKKE er dobbelt så stor som SDRAM... så langt derifra....

</flisespikkermode>

 

;)

 

Intel P4 kjører denne overføringa et steg videre; Den har 100 eller 133Mhz bus, men med fire dataoverføringer per klokkepuls. AGP4x gjør samme ... og den mest ekstreme er AGP8x, med hele 8 dataoverføringer per klokkepuls inn. Men felles for alle disse, er at kommandoer fremdeles blir sendt PÅ klokkepulsen, altså med 100/133Mhz for P4 og 66Mhz for alle AGP'ene.

Lenke til kommentar
Har kjøpt kortet, og det fungerer veldig bra. minnebrikkene jeg har er 333 Mhz. Når jeg starter pc'en kommer det opp "memory frequency 166". Er dette riktig?

 

Noen andre med dette kortet? Fornøyde?

 

Jepp, glimrende kort.

Jeg kjører også 333 Mhz ram og under oppstart står det 166 Mhz - det stemmer, DDR=dobbel altså 166x2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...