Gå til innhold

Maskinen får små 'anfall' på 2 sek ca hver 10 sek


nag-sinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvilket operativsystem bruker du??? hvis du bruker win2000 eller xp, el lignende. sjekk hvilken prosess som opptar så mye av cpu.

"ctrl-alt-del" -> oppgavebehandling -> prosesser.

ellers vil jeg anbefale deg å defragmentere disken din...har du lite plass på den partisjonen hvor swapfilen ligger?

Lenke til kommentar
hvilket operativsystem bruker du??? hvis du bruker win2000 eller xp, el lignende. sjekk hvilken prosess som opptar så mye av cpu.

"ctrl-alt-del" -> oppgavebehandling -> prosesser.

ellers vil jeg anbefale deg å defragmentere disken din...har du lite plass på den partisjonen hvor swapfilen ligger?

 

Kjører xp. Kjører ingen unødvendige progr. heller. Så irriterende :grumpy: Håpløst. Kan det hjelpe å installere win på nytt eller må jeg reinstallere alt?

Lenke til kommentar
Kjører xp. Kjører ingen unødvendige progr. heller. Så irriterende :grumpy: Håpløst. Kan det hjelpe å installere win på nytt eller må jeg reinstallere alt?

Formater og reinstaller. Og så tar du å ghoster partisjonen du har winXP på slik at neste gang noe slikt skjer tar det bare 5 min å sette opp systemet igjen.

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme problemet for en stund tilbake, det viste seg å være et ny-installert nettverkskort som 'søkte' etter hub eller andre tilkoblinger.

Det ble helt bra når jeg kobblet den til hub'en eller disablet dette i egenskaper for system.

 

Håper du finner ut av det!

 

Kan du skrive 'step-by-step' hvordan du gjorde det?

Lenke til kommentar

ein viktige forholdsregel kan vera å alltid ha ein partisjonert harddisk kor du KUN kjører operativsystemet på den ene. ALT tilleggs stæsjen hiver du inn på den andre partisjoneringa.

 

er det lenge siden du formaterte harddisken sist ??

sjekket for feil på harddisken ??

defragmenterte hd'en`????

 

Jeg har gammel vane av å gjøre nettopp dette for formatering e nesten ikke til å unngå til tider nesten uansett kor A4 du behandler maskinen din.

Må jeg gjøre dette idag tar det meg max 2 timer å sette opp maskinen på ny, og da bruker jeg win Xp.. slippe de evinnelige restartene.. kan plusse på 3 timer umiddelbart da.

 

Pc tar tid.. enkelt og greit og ufattelig logisk

Lenke til kommentar

Hadde lignende problem etter bytte av IDE kabler.

(ja helt sant.)

Når jeg skiftet til runde kabler så brukte maskinen en evighet på å starte opp. og hang seg ca hver 30 sek.

Prosessor forbruk gikk gjenomm taket men jeg klarte ikke å se hvilket program/prosess som forårsaket det.

Forsøkte andre runde av samme merke men samme feil. (kjøpte8stk)

skiftet tilbake til flate og alt i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...