Gå til innhold

Network Norway gprs-oppsett


Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg med manuelt oppsett av GPRS-data (internett)?

Får ikke tilsendt internett-oppsettet fra konfiguratoren til One Call, kun MMS og WAP.

Klarer med andre ord hverken å sjekke mail eller å surfe på nettet (http).

 

Disse problemene oppstod etter å ha fått nytt Network Norway sim-kort. Har kontaktet kundeservice pr. mail i forrige uke, men fortsatt ingen svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett ein ny datakonto der du lar tilgangspunkt (apn) vere "internet", brukarnamn og passord blanke osv. Deretter lagar du ein ny profil der du brukar datakontoen du nettopp oppretta. Proxy skal vere av/ikkje brukast. Dette oppsettet fungerer fint hos meg uavhengig av om eg brukar Telenor, One Call (Netcom) eller One Call (Network Norway) sim.

Lenke til kommentar
Opprett ein ny datakonto der du lar tilgangspunkt (apn) vere "internet", brukarnamn og passord blanke osv. Deretter lagar du ein ny profil der du brukar datakontoen du nettopp oppretta. Proxy skal vere av/ikkje brukast. Dette oppsettet fungerer fint hos meg uavhengig av om eg brukar Telenor, One Call (Netcom) eller One Call (Network Norway) sim.

 

Fantastisk. Det funket.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Opprett ein ny datakonto der du lar tilgangspunkt (apn) vere "internet", brukarnamn og passord blanke osv. Deretter lagar du ein ny profil der du brukar datakontoen du nettopp oppretta. Proxy skal vere av/ikkje brukast. Dette oppsettet fungerer fint hos meg uavhengig av om eg brukar Telenor, One Call (Netcom) eller One Call (Network Norway) sim.

 

Jeg har tro på at man skal takke for hjelp når man er heldig nok til å få det. Så TAKK for hjelpen, dette fikset jobben for meg også. Da har jeg klart overgangen til Network Norway!

Lenke til kommentar

Må si meg enig med swanky, men også legge til at jeg har hatt "gleden" av å bruke både tid og penger på å snakke med OneCall, Network Norway, og Smartmobil, uten å komme noe vei..

 

Denne løsningen derimot fungerte perfekt. og derfor fortjener stor takk.

 

Hvis nå bare OneCall/Network Norway kunne fikset opp i roaming avtalene sine, så er det litt mer levelig å bruke de.

Lenke til kommentar

Jeg har HTC telefon, og de vil ikke fungere med de automatiske innstillingene til OneCall/Network Norway..

Siden begge linker til konfiguratoren til smartmobil tenkte jeg at den ville fungere, men nei.. de har IKKE fått beskjed om å oppdatere denne for å takle de nye innstillingene, så den er det lite poeng i å bruke.

 

For de av dere som har en Windows Mobile basert telefon er dette ting som er verdt å få med seg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Versjon 1.5 av Operatør Konfigurator på www.smartmobil.no funker helt fint med HTC mobiler. Har brukt den med ca. 10 forskjellige HTC og ingen problemer så langt. Du kan velge Network Norway i listen over operatører i versjon 1.5 av programmet.

 

Min erfaring så langt er at de innstillingene fungerer for "internett", men ikke for MMS. TyTn II og NWN-abonnement.

Lenke til kommentar

Fikk tilsendt oppsett for manuell konfigurasjon fra NwN. Her er det:

 

 

1.Trykk Start, Innstillinger, Tilkoblinger, Tilkoblinger, Legg til en ny modemtilkobling

 

2.Skriv inn følgende:

 

Skriv inn et navn for tilkoblingen:

NwN Internett

 

Velg et modem:

Mobillinje (GPRS)

 

 

3.Trykk Neste, fyll inn med: internet trykk neste

 

4.Fyll inn:

 

Brukernavn:

(Her skal det stå blankt)

 

Passord:

(Her skal det stå blankt)

 

Domain

(Her skal det stå blankt)

 

 

5.Trykk Fullfør og du kommer tilbake til Tilkoblinger

 

6.Trykk Avansert, Velg nettverk

 

7.Trykk Ny

 

8.Skriv inn, NwN MMS, velg Modem

 

9.Trykk Ny

 

10.Skriv inn følgende:

 

Skriv inn et navn for tilkoblingen:

NwN MMS

 

Velg et modem:

Mobillinje (GPRS)

 

 

11.Trykk Neste, La det så stå:

 

Navn på tilgangspunkt:

mms

 

 

12.Trykk Neste

 

Fyll inn:

 

Brukernavn:

(Her skal du la det stå blankt)

 

Passord:

(Her skal det stå blankt)

 

Domain:

(Her skal du la det stå blankt)

 

 

13.Trykk Fullfør og du vil se at profilen er opprettet.

 

14.Trykk Ok, Velg Min Internett-leverandør i listen, og trykk Ok, Trykk deg tilbake til today skjermen

 

15.Trykk Start, Meldingsfunksjoner, Stå i MMS innboks, Meny, Verktøy MMS-konfigurasjon

 

16.Huk av for:

 

Hent meldinger umiddelbart

Spar sendte beskjeder

Og sett Forsøk før du gir opp: til 5

 

(La resten stå som det er)

 

 

17.Trykk Servere, Sample Server

 

18.Skriv inn følgende:

 

Servernavn:

NwN

 

Gateways:

89.254.65.20

 

Portnummer:

80

 

Serveradresse:

http://mms.nwn.no

 

Tilkoble via:

NwN MMS

 

Begrensning på sendestørrelse:

250k/300k

 

WAP versjon:

WAP 2.0

 

 

19.Trykk OK, Trykk deg tilbake til Today skjermen

 

20.Du er nå klar til å gå på internett og sende MMS

Lenke til kommentar

Egentlig ja..

men jeg har faktisk opplevd å prøve de manuelle innstillingene før, uten lykke.

Derfor er jeg prisgitt å bruke OperatørKonfiguratoren...

Du velger selvfølgelig selv, men jeg betaler heller 5,- for en sms med innstillinger, enn å knote meg ihjel manuelt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Må si meg enig med swanky, men også legge til at jeg har hatt "gleden" av å bruke både tid og penger på å snakke med OneCall, Network Norway, og Smartmobil, uten å komme noe vei..

 

Denne løsningen derimot fungerte perfekt. og derfor fortjener stor takk.

 

Hvis nå bare OneCall/Network Norway kunne fikset opp i roaming avtalene sine, så er det litt mer levelig å bruke de.

 

Jeg sliter en del med GPRS/MMS instillingene til min HTC, har OneCall med network norway sim... er det tilfelle at dersom jeg bruker operatørkonfiguratoren og laster ned Network Norway sine instillinger at dette ikke vil fungere når telefonen "roamer" til Netcom sitt nett?... Jeg opplever det som veldig slitsomt å måtte hele tiden skifte til Netcom sine GPRS/MMS instillinger når telefonen er på Netcom dekning, og må skifte tilbake til NWN GPRS/MMS instillinger når jeg er tilbake på NWN nettet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...