Gå til innhold

Ixus 960 vs Ixus 950


Anbefalte innlegg

Hei,

Har kikka en del på kameraer den siste tiden og er kommet frem til at det blir ett av de dyrere kompaktkameraene fra Ixus. Så har kikka gjennom en del tester og sammenligninger av 950 og 960. Men er fortsatt litt usikker på hvilken av de jeg skal velge.

 

Bryr meg ikke om MPene, da dette ikke skal ha noe å si. 950 skal visstnok derimot være bedre, da 8MP gir mindre korn i høy ISO. Men finnes det ingen "ordentlige" fordeler ved 12mp? Er det grunn nok til å velge 8 over 12, eller blir det det samme om en bare velger å ta bilder på lavere oppløsning med 960?

 

Har sett folk som like 960 bedre enn 950 og vice versa. Trenger bare en skikkelig avklaring om fordelene og ulempene mellom de to. Penger har ikke så mye å si, så har planer om å gå for 960 om ingen beviser at 950 er "bedre".

 

Takker på forhåd,

- Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildebrikken større på 950 med færre MP noe som kan gi mindre støy enn på 960.

 

+ 960:

Video-opptak er bedre (høyere oppløsning).

Raskere seriefoto (1,5 pr. sek. mot 1,3 pr. sek.)

Lengre blitzrekkevidde.

Høyere oppgitt batterilevetid (10 bilder mer :)

 

+ 950:

Litt større område for optisk zoom.

950 har mindre fysiske mål enn 960.

Bedre makro nærgrense.

 

 

Smak og behag om man liker alu eller titan farge. Samme med forskjellen på valg-hjulet.

 

Jeg valgte 950 da jeg synes det var mer kamera for pengene, passer litt bedre i lomma pga. mindre fysiske mål og jeg liker valg-hjulet på 950 bedre.

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...