South_Bridge Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 Jeg har en webside hvor brukeren registrer seg og jeg ønsker å sende brukeren brukernavnet og passordet(generert). Hvordan gjør jeg dette? Googla det og jeg må ha en smtp server. Jeg har ingen, men siden dette er et lite prosjekt kan jeg teste det med google kontoen min. De krever autentisering med user og password, hvordan gjør det dette?
trtrtr Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 How to send mails from your GMAIL account through VB.NET or C#
Manfred Skrevet 26. februar 2008 Skrevet 26. februar 2008 hvis du bare skal sende mail med .net så trenger du jo ikke noen smtp-server. SmtpClient smtp = new SmtpClient("mail.myhost.no"); MailMessage mail = new MailMessage(.......); smtp.Send(mail);
The Jackal Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 hvis du bare skal sende mail med .net så trenger du jo ikke noen smtp-server. SmtpClient smtp = new SmtpClient("mail.myhost.no"); MailMessage mail = new MailMessage(.......); smtp.Send(mail); Hva er egentlig "mail.myhost.no" da
The Jackal Skrevet 27. februar 2008 Skrevet 27. februar 2008 Det spørs jo hvilken ISP du har det da. Poenget var jo at det er jo en smtp server
Manfred Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Poenget er, for å svare trådstarter: Nei, du må ikke ha en egen smtp for å sende mail, du bruker smtp-en til din ISP. Skjønner man nå?
siDDis Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Sett opp en virtuell PC som kjører Linux og innstaller Postfix, meget enkelt, men vær forsiktig så ikkje *alle* kan bruke den mailserveren
Manfred Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Men hvorfor skal man sette opp en egen smtp i det hele tatt da? pop er en ting, for å motta mail, men når det kommer til smtp, så er det jo bare til å bruke den til leverandøren din...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå