Gå til innhold

Hiper 580 W - Tikkende bombe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min gamle Hiper 580w døde over natten for ca ett år siden. Ikke liv i PC-en og det luktet skikkelig svidd. Fikk byttet den på datakjeden.no hvor de testet den og bekreftet at den var død.

 

Ingen annen hardware som tok dagen. Og har nå en lik PSU (fikk bytte gratis). Lurer bare på når den tar dagen...Betaler ikke for en ny Hiper for å si det sånn...Har hatt flere i guilden med samme PSU og mange av dem melder om døde PSU'er etter ca. 1 år. Rart, for når de kom fikk de veldig gode reviews.

Lenke til kommentar

Da røk også min Hiper Type R 580. Smalt godt, sikringen gikk og det luktet svidd, men etter å ha satt inn en ny Corsair TX750, kan jeg konstatere at strømforsyningen ikke dro med seg noen andre komponenter i smellen. Alt virker som det skal.

Lenke til kommentar

Angående reviews, så har jo Hiperen fått ganske god omtale i de jeg har lest.. Var derfor jeg kjøpte den :hrm:

 

Har skjønt nå at jeg sikkert burde ha lest litt fler brukeranmeldelser/erfaringer før jeg bestemte meg. Menmen. Komplett erstatter den sikkert med en corsair 550W hvis den ryker, så det er ikke verdens undergang. :p

Lenke til kommentar
Husk å be om Corsair 550W da, det gjorde jeg :)

 

Er/var bare positive reviews å lese om Hiperen når jeg skulle kjøpe den, den var vel relativ ny da (?) - Så det var vel ikke negative reviews.

 

Skal mase litt om en Corsair ja, hvis Hiperen min ryker.

 

Er det mye stress å sende ting i retur forresten? Ekstrakostnader, lang vetetid osv? Har aldri gjort det før..

Lenke til kommentar
Jeg har en Hiper 580 W PSU som jeg kjøpte for ca. 1 år siden. Jeg har ikke hatt noen problemer med den, men jeg har lest utrolig mye dårlig omtale av den.

 

Uansett.. Jeg er redd for at den skal ta kvelden snart på grunn av utallige poster om Hiper 580 W som har dødd etter et års tid.

 

Spørsmålet mitt er om dette kan være farlig for PCen? Hva skjer når en PSU blir ødelagt? Kan den ødelegge resten av PCen også når den ryker?

 

Jeg er litt småredd for at PCen til 15000 skal bli ødelagt på grunn av dårlig PSU :ermm:

 

Det er mye dårlig kritikk ja, og jeg har selv eid en 580 Hiper, som vel og merke jeg ikke har hatt problemer med.

 

Det du må huske er at ingen klager over at PSuen deres fungerer normalt. JA, det er utvilsomt noe som er feil i designet eller konstruksjonen slik at det er mange av dem som feiler, men det er mye mye større sjanse for at du aldri vil oppleve feil med den enn at den feiler. Til og med for dritt Q-tec PSUer som uten tvil har rykte for å være de dårligste og mest ubregnelige PSuene, så fungerer de felste normalt.

 

Dessuten så om PSUen din dør, så pleier ike det å skade resten av hardwaren, selv om det er en mulighet. Jeg har sett det skje selv, men så skaldet også sies at jeg har jobbet med datamaskiner hele livet, og èn utav mange tusen er ikke så mye.

 

Så mitt råd er å bare bruke den intill du evt. opplever noe problem med den, og så kjøp en annen når/hvis den skulle ryke.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Husk å be om Corsair 550W da, det gjorde jeg :)

 

Er/var bare positive reviews å lese om Hiperen når jeg skulle kjøpe den, den var vel relativ ny da (?) - Så det var vel ikke negative reviews.

 

Skal mase litt om en Corsair ja, hvis Hiperen min ryker.

 

Er det mye stress å sende ting i retur forresten? Ekstrakostnader, lang vetetid osv? Har aldri gjort det før..

 

Ja, det er litt ventetid. Du kan regne med opp mot to uker før du har en ny PSU i hende.

 

Men, det du gjør dersom du er sikker på at PSUen er død eller har en feil som gjør at du vet du har krav på en ny en er at du bare avtaler med butikken at du kjøper en ny en med egne penger da, og så refunderer de entne kjøpsprisen eller prisen for rstatnings-PSUen når de har bekreftet at den faktisk er defekt. Da slipper du ventetiden, og det er jo ikke så krise om du har et midlertidig utlegg på noen hundre i to uker liksom. Bare husk å avtale med butikken på forhånd, så slipper du at det blir uenighet senere. Jeg har gjort slik for alle defekte deler som måtte byttes, og alle butikker jeg har vært involvert med har godtatt dette, så det fungerer som en fin løsning for begge parter.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...