Gå til innhold

Hardware.no søker IKT-lærling


Anbefalte innlegg

hadde sendt inn søknad, men har planer om data-elektro ikke ikt-service fag! skulle vært litt mer bøyelig på intakks kravene.
Hvorfor det? Ikke HW sin feil at du vil gå "feil" linje for det du vil jobbe med. Vi skulle ikke likegreit slippe inn kokker som lærlinger i barnehager fordi de kan mate ungene, så er vi ferdige med det?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hadde sendt inn søknad, men har planer om data-elektro ikke ikt-service fag! skulle vært litt mer bøyelig på intakks kravene.
Hvorfor det? Ikke HW sin feil at du vil gå "feil" linje for det du vil jobbe med. Vi skulle ikke likegreit slippe inn kokker som lærlinger i barnehager fordi de kan mate ungene, så er vi ferdige med det?

 

Det går jo mye ut på det samme da, du trenger ikke være IKT-lærling for å kvalifisere kravene her, akkurat.

Lenke til kommentar
Det går jo mye ut på det samme da, du trenger ikke være IKT-lærling for å kvalifisere kravene her, akkurat.
Selv om det er en stund siden jeg gikk den linjen(het eletronikk den gangen), så er det fint lite som er likt. Selv om begge fagene i praksis er waste of time for folk som kan litt om emnene fra før, betyr ikke det at du uten videre kan komme inn som IKT-lærling. Hardware er kun godkjente for IKT. Det går ikke å grine til seg lærlingplass. Tough shit om du ikke kvalifiserer! Du går ikke i barnehagen lengre.

 

*Kose seg med å skrive søknad* :p

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Det er jo ikke så veldig mye arbeid å bli godkjent lærebedrift uansett, men pensum på linjene har veldig mye til felles. Har gått IKT, mens 5 av mine beste venner gikk elektronikk i klasserommet ved siden av, det enste var at elektronikerne gjorde mer vettig og flere ting på lavnivå, mens vi satt mer og stirret ut i luften og plundret med Excel.

Og JEG skal da ikke skrive noe søknad dit, jeg har da bra jobb jeg, vil ikke miste å ha eget kontor med havneutsikt, 6 ferieuker og trening i arbeidstiden.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke så veldig mye arbeid å bli godkjent lærebedrift uansett, men pensum på linjene har veldig mye til felles. Har gått IKT, mens 5 av mine beste venner gikk elektronikk i klasserommet ved siden av, det enste var at elektronikerne gjorde mer vettig og flere ting på lavnivå, mens vi satt mer og stirret ut i luften og plundret med Excel.

Og JEG skal da ikke skrive noe søknad dit, jeg har da bra jobb jeg, vil ikke miste å ha eget kontor med havneutsikt, 6 ferieuker og trening i arbeidstiden.

 

hvorfor skriver du her da?

Lenke til kommentar
Fordi jeg kommenterte på innlegget til en annen bruker, men i utgangspunktet fordi det sto noe så sjeldent som en Commander Keen figur på hyllen på bildet, i førstepost.

Og du har helt rett, vi må jo gjøre litt andre morsomme ting og av og til(type ikke bare datajobbing), alltid morsomt å leke litt med forvokste perler. ;)

Lenke til kommentar
what? Har dere ikke montert cat5'en deres i patchepanel? Dårlig reklame!

Installasjonen av nettverket på kontoret ble gjort av en innleid tredjepart. :)

Hadde ikke det vært en fin lærlingeoppgave å nappe ut alle kablene i de switchene en fredagskveld? :)

 

Men det benyttes altså ikke et patchepanel?

Hvordan holdes det da styr på hvor kablene går til?

Lenke til kommentar
what? Har dere ikke montert cat5'en deres i patchepanel? Dårlig reklame!

Installasjonen av nettverket på kontoret ble gjort av en innleid tredjepart. :)

Hadde ikke det vært en fin lærlingeoppgave å nappe ut alle kablene i de switchene en fredagskveld? :)

 

Men det benyttes altså ikke et patchepanel?

Hvordan holdes det da styr på hvor kablene går til?

 

Jo det er nok av patchepaneler på kontoret, de er plassert bak driftsfolka på bildet.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg er litt forvirret nå. Var da rimelig sikker på at IKT-driftsfag gikk ut i fjor, altså, fjorårets kull var det aller siste. Faget som het IKT-driftsfag skulle angivelig bli byttet ut med IT-servicefag, noe som egentlig ikke kan sammenlignes. Servicefag fokuserer på brukerstøtte, service og ... office-pakken.

Lenke til kommentar
Hmm, jeg er litt forvirret nå. Var da rimelig sikker på at IKT-driftsfag gikk ut i fjor, altså, fjorårets kull var det aller siste. Faget som het IKT-driftsfag skulle angivelig bli byttet ut med IT-servicefag, noe som egentlig ikke kan sammenlignes. Servicefag fokuserer på brukerstøtte, service og ... office-pakken.

 

Det kan fortsatt eksistere IKT-driftsfag-utdannede personer der ute som så vidt meg bekjent fortsatt kan ta fagprøven i driftsfag.

 

IKT-servicefag har et litt annet fokus enn driftsfag, det er riktig. Men vi dekker fortsatt læreplanen, og jeg er rimlig sikker på at lærlingplassen vi tilbyr er en relativt spennende og lærerik en :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...