Gå til innhold

AoC: Hvordan blir craftinga i Conan ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

lurer en del på dette selv, noen som vet om en film av en som crafter eller noe? hvordan lager man en item?

 

er det slik som wow at man trykker på en knapp så er du ferdig, eller må du faktisk jobbe for å få laget den, desto mer du jobber desto bedre blir den. slik som f.eks EQ2 og SWG?

Lenke til kommentar
Crafted items vil komme i sin egen del av backpacken (to-delt backpack på en måte), noe jeg synes er helt suverent. Hatet i WoW at alt var blandet og rotete i en og samme backpack.

 

 

Å, du mener sånn som at man ikke har herb bag, soul bag, gem bag osv ikke sant? Noe jeg hater er at folk som ikke vet hva de snakker om uttaler seg om det de ikke vet noe om. :)

Lenke til kommentar
Crafted items vil komme i sin egen del av backpacken (to-delt backpack på en måte), noe jeg synes er helt suverent. Hatet i WoW at alt var blandet og rotete i en og samme backpack.

 

 

Å, du mener sånn som at man ikke har herb bag, soul bag, gem bag osv ikke sant? Noe jeg hater er at folk som ikke vet hva de snakker om uttaler seg om det de ikke vet noe om. :)

Han mener at bagen er delt slik at crafted items og ressusjer automatisk havner i en separat del av bagen enn andre ting.. Hva var egentlig poenget med en greia at han ikke vet hva han snakker om?

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Poenget er jo at man har sekker som er spesiallaget for å inneholde slike ting i wow også, at man velger å ikke bruke de sekkene er vel ikke produsenten av spillet eller noen andre sin feil, kun hans egen.

nå er det snakk om en ferdiglagd bag man alltid har som bare tar crafting/ressusjer. Den tar heller ikke opp en spot for en "generell" bag, som det gjør i wow. Så nei, dette er noe wow ikke har.

 

I wow tar en herb bag bare herbs, får du en iron-ore havner den i den vanlige bagen. Der det i aoc ikke har noe å si hvilken type ressusj itemen har.

 

Utifra det jeg har sett på messer etc har man heller ikke bagger på samme måte som i wow. Man har en stor bag med masse slots og tre "sider", en for vanlige items, en for crafting og en annen for quest items. De er statiske og tar bare det som er meningen at de skal ta. Man har også en spot hvor man kan legge inn en player made eller kjøpt bag i tilleg til de tre andre, som kan ta hva som helst.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Det blir trykk og lag varianten vi ser i wow, lotro etc..

 

gah.. det var dagens dårlige nyhet. synd at funcom ikke gjør crafting morro :thumbdown:

Det som vil være morro er veien til "trykk og lag x item".

 

 

 

joda.. men likavel. vi som fokuserer mye på crafting er dette likavel dårlig nyheter.

 

grett nokk at det er quests for å få recipies osv. men likavel, når alt kommer til alt så lager jeg mye mer enn hva jeg trenger recipies. vist jeg skal leve av å crafte.

Lenke til kommentar
Det blir trykk og lag varianten vi ser i wow, lotro etc..

 

gah.. det var dagens dårlige nyhet. synd at funcom ikke gjør crafting morro :thumbdown:

Det som vil være morro er veien til "trykk og lag x item".

 

 

 

joda.. men likavel. vi som fokuserer mye på crafting er dette likavel dårlig nyheter.

 

grett nokk at det er quests for å få recipies osv. men likavel, når alt kommer til alt så lager jeg mye mer enn hva jeg trenger recipies. vist jeg skal leve av å crafte.

Jeg trur at hvis man virkelig vil leve av å crafte i AoC så burde man like PvP også.

Og det var ikke veien for å få oppskriftene jeg mente, men ressursene.

Lenke til kommentar
Poenget er jo at man har sekker som er spesiallaget for å inneholde slike ting i wow også, at man velger å ikke bruke de sekkene er vel ikke produsenten av spillet eller noen andre sin feil, kun hans egen.

nå er det snakk om en ferdiglagd bag man alltid har som bare tar crafting/ressusjer. Den tar heller ikke opp en spot for en "generell" bag, som det gjør i wow. Så nei, dette er noe wow ikke har.

 

I wow tar en herb bag bare herbs, får du en iron-ore havner den i den vanlige bagen. Der det i aoc ikke har noe å si hvilken type ressusj itemen har.

 

Utifra det jeg har sett på messer etc har man heller ikke bagger på samme måte som i wow. Man har en stor bag med masse slots og tre "sider", en for vanlige items, en for crafting og en annen for quest items. De er statiske og tar bare det som er meningen at de skal ta. Man har også en spot hvor man kan legge inn en player made eller kjøpt bag i tilleg til de tre andre, som kan ta hva som helst.

 

Så det du egentlig sier er at du ønsker deg en sekk som automatisk sorterer alt du putter inn i den. Forsåvidt greit å være lat, men det får da være måte på. :) I wow har man altså friheten til å velge, mens i Conan så har man intet valg, jeg liker å kunne velge selv jeg. Litt av poenget med bags er jo at tailors har noe å tjene penger på, slik du beskriver det så vil ikke det være en mulighet i Conan.

 

Alt tyder på at dette er en dårlig etterlikning av andre slike rollespill.

Lenke til kommentar
Poenget er jo at man har sekker som er spesiallaget for å inneholde slike ting i wow også, at man velger å ikke bruke de sekkene er vel ikke produsenten av spillet eller noen andre sin feil, kun hans egen.

nå er det snakk om en ferdiglagd bag man alltid har som bare tar crafting/ressusjer. Den tar heller ikke opp en spot for en "generell" bag, som det gjør i wow. Så nei, dette er noe wow ikke har.

 

I wow tar en herb bag bare herbs, får du en iron-ore havner den i den vanlige bagen. Der det i aoc ikke har noe å si hvilken type ressusj itemen har.

 

Utifra det jeg har sett på messer etc har man heller ikke bagger på samme måte som i wow. Man har en stor bag med masse slots og tre "sider", en for vanlige items, en for crafting og en annen for quest items. De er statiske og tar bare det som er meningen at de skal ta. Man har også en spot hvor man kan legge inn en player made eller kjøpt bag i tilleg til de tre andre, som kan ta hva som helst.

 

Så det du egentlig sier er at du ønsker deg en sekk som automatisk sorterer alt du putter inn i den. Forsåvidt greit å være lat, men det får da være måte på. :) I wow har man altså friheten til å velge, mens i Conan så har man intet valg, jeg liker å kunne velge selv jeg. Litt av poenget med bags er jo at tailors har noe å tjene penger på, slik du beskriver det så vil ikke det være en mulighet i Conan.

 

Alt tyder på at dette er en dårlig etterlikning av andre slike rollespill.

 

Les posten en gang til du, så slipper du å dumme deg ut.

 

Edit: hva er en dårlig etterlikning? for ingen andre spill har det samme. og bags er ikke noe mmo verdenen har funnet på. jeg har en sekk på ryggen til trening selv..

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Og den sekken du bruker til trening sorterer automatisk det du putter nedi sekken din? Nå tenker ikke jeg på kun sekkene her, men spillet som en helhet. Alle jeg kjenner som har vært med på beta er virkelig skuffet over hvor dårlig Conan er. Folk ser at de har prøvd å etterlikne andre uten å lykkes noe særlig.

 

Poenget mitt er at det er svært ulogisk at man har egne slots for ditten og datten og at spillet sorterer dette for det automatisk. Det å holde orden i sekken og banken er ganske enkelt en del av et å spille ett slikt spill. Rollespill er ikke for Ola og Kari - når en produsent prøver å gjøre ett slikt spill for Ola og Kari så er det dømt til å ikke lykkes mot oss nerder. Vi krever kvalitet og utfordringer, noe dagens ungdom ikke forstår. Blizzard gjør hele tiden feilen å komme med nerfs for å tilfredsstille småunger, det Funcom ser ut til å gjøre med Conan er å komme med ett ferdig nerfet spill. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...