Gå til innhold

To DVD-stasjoner i samme PC men med forskjellige innstillinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har et lite problem, og trenger et råd om hva som vil fungere og ikke.

Jeg har seriøse planer om å investere i ny stasjonær PC, og har et ønske om å greie å se kjøpte DVD-plater både av sone 1 og sone 2 på denne. Jeg har konstatert at det er umulig å få kjøpt sonefrie DVD-stasjoner til PC, men lurer på om det vil virke med to DVD-stasjoner (som jeg uansett skal ha) hvor den ene er sone 1 og den andre sone 2? Er det noen som har erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men vil ikke dette gjøre DVD-stasjonen til RPC1? Etter hva jeg har hørt skal ikke disse lenger fungere med vista? Dette kan selvfølgelig være skremselspropaganda fra Windows?

Hvis jeg flasher stasjonen mister jeg jo all garanti og støtte fra leverandøren hvis ting går galt. Hva er risikoen og hva kan ødelegge spilleren? Finnes det dvd-stasjoner der telleren for hvor mange ganger man kan skifte dvd-sone kan resettes?

Skrevet

Jeg har prøvd AnyDVD (i alle fall gratisversjonen), og når jeg setter inn en plate står det:

ADVARSEL!

Lesefeil på DVD!

(...)

3. -Ditt drev er et regionslåst RPC2 drev, som ikke tillater lesing av kodede sektorer på en plate laget til en annen region. Prøv å finne firmware til RPC1

Jeg aner ikke hva dette betyr, men jeg frykter at AnyDVD ikke hjelper meg her

Skrevet

Jeg har flashet begge mine med RPC1 firmware, og det er ikke noe problem å flashe tilbake til original firmware.

Nå vet jeg ikke hvordan dette fungerer med Vista og soner da jeg kjører XP men det er det sikkert noen andre som har prøvd.

Sjekk ut dennesiden for firmware.

Skrevet

Så det er ingen problemer med å flashe disken? Jeg kan alltid legge tilbake den originale firmwaren etterpå? Kan apparatet fysisk gå istykker?

Hvilke DVD-stasjoner vil AnyDVD virke på? Virker de på alle eller bare på enkelte typer?

Skrevet
Hvilke DVD-stasjoner vil AnyDVD virke på? Virker de på alle eller bare på enkelte typer?

AnyDVD virker i alle fall på alle mine, Sony, Nec, Plextor.

Anbefales. Holder man det oppdatert er man kvitt alt som heter soner, kopisperrer og annet rusk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...