Gå til innhold

Lage fin hjemmeside. Hva skal jeg bruke?


Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd Piczo som ikke er veldig bra, men har lært en del om HTML og slikt.

Vi tenkte at vi skulle lage en hjemmeside der vi kunne ha bilder som vi har redigert og slikt da.

Vi gidder ikke bruke penger på dette. Jeg har snart en mac i hus så er det er program til mac? Er det et program som koster penger så kan det være en mulighet for at vi kan bruke det da. Det skal ikke koste noe i mnd, men programet kan koste. Helst FREE. Skal bruke den til bilder evt. litt musikk i bakgrunn. lett å bruke.

Takk for alt.

Endret av Henry9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg bruker dreamweaver og photoshop.

 

Det finnes noen gratis alternativer.

GIMP er et gratis alternativ til photoshop.

NVU har jeg aldri prøvd eller sett, men det er et gratis alternativ til dreamweaver.

 

men jeg vil anbefale photoshop og dreamweaver.

 

Har etter problemer med Dreamweaver gått over til Aptana, og det kan jeg trygt anbefale andre å gjøre.

(gratis er det også)

Lenke til kommentar

Photoshop kan jeg godt anbefale, når det kommer til grafikk hadde jeg vært noget sjanseløs uten. Photoshop er likevel bare til å lage grafikk, ikke noe mer.

 

Når det kommer til webutviklingsprogram, synes jeg Dreamweaver er overkill. Jeg tror uerfarne webutviklere lærer mest av å kode ting selv, fra bunnen, og ikke bruke WYSIWYG-funksjoner, slik som de du har i DW. Om du uansett ikke skal bruke WYSIWYG-funksjonene, så er DW bare en unødvendig stor og tung teksteditor.

 

Å bruke Notepad/Notisblokk er uansett ikke noe godt alternativ, da det ikke har colorhighlighting. Det gjør Notepad til et slitsomt program å kode i. Prøv heller et gratisalternativ som Notepad2 eller Notepad++.

Lenke til kommentar

iLife er en programpakke som følger med alle nye Macer, og som koster et engangsbeløp på ca. 600,- NOK tror jeg det var, det kommer ikke noen videre utgifter i.f av mnd., års avgift o.l.

 

Det som koster penger årlig er .Mac, jeg tror nok det er det du tenker på. .Mac koster vel noe sånt som 600,- årlig og inkl. webplass hvor du kan legge alle typer dokumentar av forskjellig slag (iDisk), mailadresse [email protected], lettvindt og god bildeopplasting til internett galleri, tett intregrert i iPhoto (et iLife produkt). Synkronisering av dock-objekter fra en mac til en anna, Back2My Mac (google.it), kalender, kontaktbok synkronisering mot en .mac server og mye, mye mer. iLife er som sagt en programpakke som koster et engangsbeløp, men som kommer gratis med nykjøp av Macintosh. iLife inneholder forøvrig: iTunes (musikk), iPhoto (bildeorganisering og lett bilderedigering), iMovie (filmredigering på amatør og semi-professionelt nivå), iDVD (lage dvder av filmene dine), Garageband (lage musikk på amatør, semi-profft nivå), iWeb (lage enkle, men pene nettsider på en lett måte) og sikkert mer som jeg har glemt i farten.

 

Gled deg til du får Macintosh-maskinen, Leopard er vidunderlig.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
iLife er en programpakke som følger med alle nye Macer, og som koster et engangsbeløp på ca. 600,- NOK tror jeg det var, det kommer ikke noen videre utgifter i.f av mnd., års avgift o.l.

 

Det som koster penger årlig er .Mac, jeg tror nok det er det du tenker på. .Mac koster vel noe sånt som 600,- årlig og inkl. webplass hvor du kan legge alle typer dokumentar av forskjellig slag (iDisk), mailadresse [email protected], lettvindt og god bildeopplasting til internett galleri, tett intregrert i iPhoto (et iLife produkt). Synkronisering av dock-objekter fra en mac til en anna, Back2My Mac (google.it), kalender, kontaktbok synkronisering mot en .mac server og mye, mye mer. iLife er som sagt en programpakke som koster et engangsbeløp, men som kommer gratis med nykjøp av Macintosh. iLife inneholder forøvrig: iTunes (musikk), iPhoto (bildeorganisering og lett bilderedigering), iMovie (filmredigering på amatør og semi-professionelt nivå), iDVD (lage dvder av filmene dine), Garageband (lage musikk på amatør, semi-profft nivå), iWeb (lage enkle, men pene nettsider på en lett måte) og sikkert mer som jeg har glemt i farten.

 

Gled deg til du får Macintosh-maskinen, Leopard er vidunderlig.

 

Yahoo sitebuilder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...